És el quart cotxe més venut a Espanya durant el que va de 2022 i és, també, un dels grans encerts de Volkswagen, que està tan convençuda del valor d'aquest cotxe que l'ha equipat amb un motor revolucionari, el TSI Evo2, i acaba de llançar una versió descapotable d'un vehicle el nom del qual és sinònim d'èxit i estil: parlem del Volkswagen T-Roc, que amenaça de liquidar el regnat de Dacia a Espanya.
Gairebé 10.000 unitats venudes
Entre gener i juny d'aquest any, Volkswagen ha seduït amb el seu SUV mitjà 9.836 persones, amb la qual cosa n'hi ha prou per col·locar el T-Roc en el quart posat dels vehicles més venuts a Espanya durant els sis primers mesos de l'any. El Dacia Duster, amb el qual competeix, ha convençut només 5.611 conductors i, per això, ocupa el lloc 19 del rànquing. Per preu, el Dàcia guanya, ja que aquest estiu pot, segons el portal d'ofertes quecochemecompro, adquirir-se a partir de 15.597 euros; però, en totes les altres coses, guanya el T-Roc, disponible segons el mateix portal des de 27.785 euros.
Amb què ens sedueix el T-Roc?
El T-Roc és un SUV mitjà de 4,23 metres de llarg amb un maleter de 445 litres i equipa motors d'entre 110 i 300 CV. El propulsor és del tipus TSI Evo2, un dels més moderns d'entre els dissenyats per la marca alemanya generalista. Com el seu predecessor, està equipat amb un turbocompressor de geometria variable i inclou un sistema de desconnexió de cilindres amb un dispositiu d'injecció directa millorat.
Per mida, el T-Roc està a mig camí d'un B-SUV i un SUV mitjà i comparteix elements amb l'Audi Q2, el que significa que el seu equipament és excel·lent i el seu disseny, genuïnament alemany. Per dimensions, és similar al Golf, però ofereix més espai per menys preu. Un Golf, aquest mes, es pot comprar a partir de 29.110 euros. El Dacia Duster, amb el qual competeix el T-Roc, té unes dimensions similars però, tant en equipament com en motorització, sembla gairebé pertànyer a una altra dimensió tret que optis per la versió top de gamma.