El pes de Ford al mercat espanyol de l'automòbil ha perdut pes en els últims anys. La firma nord-americana ja no té la quota ni el protagonisme d'antany. I encara que si bé és cert que no registra números nefastos, no està tenint un 2022 molt positiu. S'està veient superada per altres marques a les que en altres èpoques havia sotmès.
Ford acumulava a finals de setembre un total de 21.617 matriculacions, ocupant el lloc 12 de les marques més venudes, Mentre que comptabilitzant només setembre, Ford va ocupar la posició 15 de les més matriculades amb 2.078 unitats venudes.
El Ford Kuga es manté, el Puma i l'Ecosport s'estavellen
La llista dels seus models més venuts la lidera el Ford Kuga, i tampoc no és que els seus números siguin per tirar coets. Al setembre acumulava 6.257 matriculacions i ocupava el lloc 34 dels mes venuts a Espanya, según dades d'Anfac.
Darrere del SUV compacte, és el Ford Puma el que domina la segona posició dels més venuts de Ford. Però clar, si el segon més venut de Ford protagonitza caigudes com la de l'últim mes, no és d'estranyar que la marca no aconsegueixi marcar perfil al nostre país.
Perquè el Puma va aconseguir vendre 623 unitats a l'agost, situant-se al lloc 26 dels més venuts. Mentre que al setembre es va quedar en 437 matriculacions, caient fins a la posició 55.
Ford no remunta a Espanya
Tampoc no s'ha d'obviar el paper del Ford Ecosport. Un tot camí que a l'agost va aconseguir 337 matriculacions i va ocupar el lloc 55 dels més venuts, però que al setembre ni tan sols apareix entre els 100 cotxes més venuts a Espanya. Una altra caiguda important per a un SUV de Ford. I tenint en compte la importància dels SUV al mercat actual, l'assumpte comença a ser un problema per al fabricant.
Aquests comportaments irregulars no permeten a Ford escalar posicions en el rànquing general de marques, on té per davant competidores com Dàcia, Citroën, Peugeot, Renault, Volkswagen, Hyundai o Kia.