Fa ja molt temps que els SUV han convertit en la carrosseria de moda a Espanya. Com bé saben totes i cada una de les marques de pes el nostre país, aquest tipus de carrosseries ha substituït a les berlines i als monovolums. Cada vegada són més els que prefereixen apostar per aquest tipus de models abans que per les carrosseries més tradicionals.

Especialment els que busquen més habitabilitat de la que es pot aconseguir en un compacte. En aquest sentit, no és que sigui estrany que siguin diversos els models tipus SUV amb una carrosseria de mida mitjana els que cada vegada compta amb més adeptes al nostre país. Models com el Hyundai Tucson, el Peugeot 3008, el Nissan Qashqai o el Renault Arkana, entre d'altres.

 

És més, veient les xifres de vendes de l'últim mes del SUV cupè de la marca francesa, és més que evident que en Renault han donat amb una molt bona tecla amb aquest model. De fet, en espera que arribi el tan esperat Austral, un SUV que apunta ser el més venut de la marca en els propers anys, l'Arkana és ara la seva millor arma en aquest segment. Si bé és cert que el Nissan porta més vendes acumulades en el que portem d'any, també ho és que aquest mes d'abril passat ha estat el model francès li queda guanyat la batalla amb el model japonès.

El Renault Arkana és un dels pitjors rivals del Nissan Qashqai

Dos models que comparteixen moltes coses tenint en compte que Nissan i Renault formen, juntament amb Mitsubishi, l'anomenada Aliança. Això sí, són dos models que per molt que siguin dos SUV, tenen un enfocament completament diferent. Sobretot quant a disseny, sent el model francès un model segurament més atractiu i esportiu gràcies al seu disseny ocupi.

Tanmateix, les diferències quant a preu i prestacions són molt menors. Tal com podem veure en quecochemecompro.es, els dos models té un preu de sortida de gairebé 27.000 euros, en els dos casos amb els descomptes per finançament ja inclosos en el preu.

 

D'altra banda, es pot destacar que en els dos casos compten amb un motor de gasolina 1.3 de 130 cavalls de potència que, tant en el Nissan com en el Renault, arriben acompanyats d'un sistema de micro hibridació que els permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

És evident que, per molt que les dues marques formin part de l'Aliança, cadascuna d'elles vol veure com és la seva model que acaba comptant amb més vendes al nostre país a final d'any.

De moment està el Nissan per davant, però l'avantatge del japonès és mínim. No seria estrany, i més tenint en compte que l'alcalde és un dels models de moda a Espanya, que sigui el Renault i que acabi per davant a final d'any.