Per molt que siguin molts els espanyols que encara no tinguin a Omoda com una de les seves marques de referència, és més que cert que el fabricant xinès ha entrat al nostre mercat recentment per la porta gran. I és que no és cap altre que l'Omoda 5 el model que pot presumir de ser ja una de les revelacions d'aquest 2024, convertint-se en una opció realment interessant per a aquells que busquen un SUV compacte amb millor relació qualitat/preu que la immensa majoria dels seus rivals directes.

 

Però ull perquè els plans del fabricant associat al gegant xinès Geely van més enllà, amb l'evident intenció de convertir-se en un actor principal també al terreny dels cotxes cent per cent elèctrics. És més, encara que evidentment actualment sembla una tasca més que complicat, els plans del fabricant xinès passen perquè la versió elèctrica de la seva manera cinc es converteixi en un veritable rival directe del Tesla Model 3, la referència en vendes entre els elèctrics, no tant per segment sinó per quota de mercat.

L'Omoda E5 és una opció molt interessant

I és que, tal com passa amb la versió de combustió d'aquest model, la versió 100 × 100 elèctrica pot presumir de tenir una relació qualitat preu que el situa a un nivell realment interessant comprat amb alguns dels seus rivals directes i també comparat amb altres models 100 × 100 d'elèctrics al nostre país.

Comptant amb diferents promocions i descomptes, la versió més senzilla d'aquest model té un preu que ronda els 36.000 €, un preu que pot arribar a ser fins i tot 7000 € més baix si es compta amb tots els ajuts del govern, convertint-se així en una opció realment interessant per a aquells que buscar un model polivalent.

 

Amb un motor de 204 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir 430 km d'autonomia homologada segons el cicle d'homologació WLTP, aquest model, per molt que se situï potser un esglaó per sota d'alguns en la qual cosa es refereix autonomia, es posiciona com una opció perfecta per a aquells que necessiten un elèctric per moure's per entorns urbans i interurbans però amb prou autonomia per afrontar llargs viatges sense més problemes que amb altres cotxes elèctrics.

Veurem si aquesta opció elèctrica acaba tenint l'opció de gasolina, una cosa que sembla difícil. El que sí que sembla evident és que, perforacions tan interessants com aquesta, aquest Omoda apunta a ser un èxit.