Com bé saben aquells que tenen al cap fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric, una de les marques més potents a nivell mundial en aquest segment és BYD, un fabricant que, si bé és cert que a Europa amb prou feines té pes perquè fa molt poc que ha llançat alguns dels seus models al mercat, a la Xina és tot un referent, aconseguint fins i tot millors xifres de vendes que la totpoderosa Tesla.

 

Però es pot tenir en compte que, si bé és cert que el principal objectiu d'aquest fabricant xinès és convertir-se també en una referència entre els elèctrics a Europa, la marca ha decidit obrir una nova via apostant també per un altre tipus de mecàniques, entre altres coses perquè fan gust molt bé que a molts països els motors 100 × 100 d'elèctrics encara no tenen la implantació com la que s'esperava fa uns anys.

BYD llança a Europa la versió PHEV del Seal U

I una de les grans novetats en aquest sentit és la versió híbrida endollable del seu Seal U, un SUV que té un llenguatge de disseny que recorda en molts aspectes el de tota una icona com és el Porsche Cayenne i que s'ha presentat recentment al Saló de Ginebra.

Com no podia ser de cap altra forma, el gran argument de venda d'aquest nou model és la seva mecànica, una mecànica que pot presumir de comptar amb el millor dels motors de combustió i alhora amb el millor dels motors elèctrics, especialment tenint en compte que amb aquest motor no tindrem les limitacions que tenim en molts casos amb els elèctrics, sobretot referent a viatges de llargues distàncies.

 

Més enllà que compti amb un motor de gasolina i dos motors elèctrics que li permeten tenir tracció total, el fet que compti amb una bateria que li permeti tenir fins a 70 km d'autonomia elèctrica el converteix en una de les opcions més interessants del seu segment.

Un model que arribarà al nostre mercat al llarg d'aquest 2024 i que tindrà un preu de partida que superarà per poc els 40.000 €, pel que no seria estrany que es convertís en una de les opcions més venudes entre aquells que volen apostar per una marca que, assegurança, serà important a Europa dins de no molts anys.