Seat ha sabut suplir l'èxit aclaparador que tenien models com l'EIbiza o el León a començaments de segle amb una gamma SUV molt interessant. La firma amb seu a Martorell compta amb tres tot camins que s'han convertit en la font d'alegries de la marca. I un d'ells mereix una menció especial.
Els SUV són els grans dominadors del mercat. El 2021, el 46% de les matriculacions van ser tot camins. Un percentatge que significa un 5% més respecte al que es va vendre el 2020. Xifres que deixen clar que els conductors prefereixen un SUV a l'hora d'estrenar un cotxe.
Els SUV són la gran basa de Seat en l'actualitat
Una lliçó que saben bé en Seat. Per això ofereixen una gamma de SUV que cobreix tres segments. No són gaires opcions, però tenen per a tot tipus de consumidors. El Seat Arona, en el segment B-SUV, és el més dinàmic. Per sobre tenim el Seat Ateca, un model que destaca pel seu caràcter versàtil i aventurer. I coronant la gamma figura el Seat Tarraco, l'opció ideal per a famílies que busquen confort. Pot allotjar fins a set passatgers.
Tres models que el 2021 van suposar el 49% de les vendes de Seat. Queda clar que els SUV estan salvant la papereta a la marca espanyola. En total es van matricular 192.000 tot camins.
El Seat Arona porta gairebé 500.000 unitats venudes
De tots ells, el gran triomfador és l'Arona. Oferint preus molt ajustats, dinamisme per moure's per ciutat i versatilitat per escapar-se de cap de setmana, l'Arona va matricular més de 481.000 unitats (98.000 unitats només a Espanya). És el model més venut de Seat en l'actualitat i va ser el cotxe més venut a Espanya l'any passat. Aquest curs ocupa el tercer lloc dels cotxes més venuts.
Li segueix l'Ateca, que comptabilitza 435.443 unitats des del seu llançament. Mentre que el Tarraco es queda en 88.820 unitats des que va sortir a la venda el 2018. Pot ser que sembli una xifra baixa en comparació amb els seus germans petits, pitjor cal tenir en compte que està enfocat a un públic més específic.