El més habitual en la indústria de l'automòbil és que, quan un tipus de carrosseria en concret es torna a la carrosseria més popular, comencen aparèixer arguments al seu favor per tots els costats.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que els SUV, un tipus de carrosseria que es va posar de moda als Estats Units i que ara s'ha convertit també en la principal tendència de les carreteres europees, tenen en la seguretat u dels seus teòrics arguments més a favor.

 

Tenint en compte que són models més pesats i més alts, la lògica ens hauria de fer pensar que són alhora models més segurs, entre altres coses si es té en compte la diferència de dimensions d'alguns dels SUV més reeixits del mercat amb alguns dels compactes més venuts també a les carreteres europees.

Tanmateix, es pot tenir en compte també que aquest argument que en teoria és un argument a favor és també un dels motius pels quals els SUV són models en molts casos menys segurs que un cotxe amb una carrosseria de compacte o una berlina.

Els SUV no són més segurs que un compacte o una berlina

I és que precisament fet que siguin models en la immensa majoria de casos bastant més pesats que els seus models comparables quant a mida però amb carrosseries tipus compacte o berlina no els ajuda a l'hora de ser àgils tant en una conducció normal com, especialment, en situacions en les quals el conductor ha de fer algun tipus de maniobra evasiva.

Tenint un centre de gravetat més baix, un model com un Volkswagen Golf es comporta en una situació extrema en la qual el conductor li va realitzar algun tipus de maniobra ràpida per evitar algun accident molt millor que un Volkswagen Tiguan, per molt que els dos siguin de dimensions similars i comptin amb els mateixos sistemes de seguretat.

 

D'altra banda, es pot tenir en compte també que, a excepció d'alguns casos, la immensa majoria de models comparables per mida perquè, de fet, es fabriquen a la mateixa plataforma, compten amb els mateixos frens, per la qual cosa els SUV, tenint un pes més gran que un compacte una berlina, tardarà més a frenar en segons quins casos.

D'aquesta forma, és més que evident que, a nivell de seguretat els SUV no són opcions millors que els compactes de les berlines per molt que, això sí, siguin models en els quals el conductor vagi en una posició més elevada i de més sensació de seguretat.