L'Alfa Romeo Tonale és una de les grans sensacions d'aquesta primavera, especialment perquè encarna la decidida aposta que la premiada marca italiana del quadrifoglio ha fet a favor de l'electrificació. Amb diferents motors de gasolina d'entre 130 i 160 CV, totes elles microhíbrides, aquest SUV mitjà d'acusada personalitat part en la seva versió d'accés d'uns acceptables 36.250 euros.
A canvi, obtenim un cotxe de 4,5 metres amb un maleter de 500 litres i que només consumin 6 litres cada 100 km. Al mercat, li esperen rivals molt seriosos com el Ford Kuga, el Citroën C5 Aircross, el Volkswagen Tiguan o el Hyundai Tucson. De tots, tanmateix, el més perillós arriba des de Corea del Sud i es diu Kia Sportage
Preu imbatible
I és que el Kia Sportage n'ofereix més per menys: costa en la seva versió més econòmica 24.100 euros i, encara que és una mica més curt que l'Alfa Romeo Tonale, disposa d'un maleter molt més gran que assoleix els 571 litres i disposa d'un ventall major d'opcions en el que a motoritzacions es refereix.
El Sportage es presenta amb motoritzacions dièsel de 115 CV, gasolina de 150 CV i versions microhíbrides dièsel i de gasolina de, respectivament, 136 i 150 CV. Els amants de les emocions fortes tenen també a disposició una versió MHEV de gasolina i 180 CV. Si ens fixem en el consum, el coreà és mesurat: 5 litres per a les versions de 136 CV i 115 CV, 6 per a les de 150 CV i 7 per a la de 180 CV.
12.000 euros menys
En acabats, noblesa obliga, guanya el SUV italià, però la diferència d'equipament no justifica els 12.000 euros que li separen d'un Kia Sportage que destaca pel seu interior ben rematat, l'ampli espai interior i el confort de marxa. L'Alfa Romeo Tonale, no es pot negar, té detalls singulars, com tot vehicle italià, però 12.000 euros més són molts euros fins i tot si te'ls demana Jean Philippe Imparato, el CEO d'Alfa Romeu.