Corria el 2019 quan es va anunciar un acord entre Suzuki i Toyota. A fi d'augmentar la seva presència al Vell Continent, Suzuki es va aliar a la seva rival japonesa per llançar al mercat l'Across, un SUV basat en el RAV4 del qual l'únic en la qual cosa es diferenciava era en l'emblema de la firma. Ara l'Across acaba de rebre una actualització amb què el fabricant pretén un millor posicionament al mercat.
L'esmentat acord va ser publicat el 2019 i el 2020 vam veure arribar al mercat aquest Suzuki Across. Un model considerat com el bessó del RAV4, amb el qual amb prou feines guarda diferències. I que ara estrena una sèrie de novetats que pretenen potenciar les vendes i que podrem veure el 2023.
El Suzuki Across rep millores per a 2023
El Suzuki Across no rebrà canvis al seu exterior. Té sentit, ja que és un model que bàsicament fabrica Toyota i seva és la responsabilitat de qualsevol modificació en el disseny. On sí que trobarem els canvis és al seu equipament, així com lleugeres millores en l'eficiència del seu bloc mecànic, que cal recordar que és híbrid endollable.
A l'habitacle trobarem una nova pantalla per al quadre d'instruments que supera en mida a l'anterior. Passa de mesurar 7 polzades a 12,3 polzades. Gràcies a això tot serà més visible i llegible. I també millora la pantalla per al sistema multimèdia. Passa de mesurar 9 polzades a 10,5. I també millora en la seva resolució. A més, el sistema multimèdia ara serà compatible amb Apple CarPlay i Android Auto, una opció que no estava disponible fins ara.
Millor equipament i un nou carregador de bord més potent
D'altra banda, la renovació del Suzuki Across porta novetats a l'equipament de sèrie. Ara comptarà amb un sistema de regulació electrònica als seients davanters, que també vindran amb calefacció. A més, inclourà una contraporta posterior elèctrica, accés i engegada sense clau, assistent automàtic de canvi llums d'encreuament i carretera i una sèrie de millores en els assistents de seguretat a la conducció. Aquestes són:
- Sistema automàtic de frenada d'emergència
- Cambra frontal de detecció de vianants, ciclistes i vehicles
- Assistent de canvi de carril involuntari amb correcció de trajectòria
No hi haurà canvis en l'apartat mecànic. Manté el bloc basat en un motor de gasolina de 4 cilindres 2.5 que desenvolupa 306 CV de potència. El seu motor elèctric s'alimenta d'una bateria de 18,1 kWh de capacitat amb què aconsegueix 75 km en manera 100% elèctric que arriba fins als 98 movent-se només per ciutat.
El que sí que canvia és el carregador de bord. Ara és capaç de suportar el doble de potència que l'anterior amb 6,6 kW. Amb ell podràs passar de carregar la bateria en cinc hores a només tres.
Quant a la seva arribada al mercat, aquesta és imminent. Aterrarà a tot Europa a partir de gener de 2023.