Són diversos els models que, per una raó o una altra, tenen aquest aire de models carismàtics. Un d'ells és el Suzuki Jimny, entre altres coses perquè pot presumir de ser un model únic en la seva espècie.

Un Jimny que, això sí, per desgràcia per als amants d'aquest icònic model, tan sols es venen ara en la seva versió comercial Jimny Pro. La marca japonesa, en una decisió que va deixar a molts amb una sensació molt negativa, va optar per eliminar-lo del seu catàleg a Europa.

Això sí, sembla que el Jimny tornarà. No ho farà aviat ni de la mateixa forma en què se'n va anar, però tornarà. I és que, com han apuntat a la marca del Japó, el seu petit tot terreny serà una de les peces claus en el seu procés d'electrificació de cara als propers anys.

Suzuki, que sap molt bé que tenen un paper secundari a Europa, sap també que s'ha d'adaptar al corrent del mercat si vol continuar almenys present en ell, per això ja ha publicat els seus plans de cara als propers anys.

El Suzuki Jimny tornarà a Europa el 2024 en forma d'híbrid

Quant al 2022, després de l'acabat d'estrenar S-Cros, Suzuki llançarà la nova versió híbrida del Vitara, un dels seus models cavi a Espanya i a Europa, un model que va ajudar a rebaixar les xifres d'emissions de la marca i a obrir portes de cara als següents anys.

I és que serà el 2023 quan l'ofensiva de la marca japonesa quant a l'electrificació sigui encara més gran. D'una banda, perquè serà l'any en què debutarà la nova generació del seu Swift, un model que, malgrat que no té el nivell de vendes de bona pate dels seus rivals, és més que important per a la marca. És per això que, tant la versió normal com la Sport, la més esportiva, comptaran amb motors híbrids HEV.

Serà 2023 l'any també en el que Suzuki, sempre que els plans de la marca no variïn, llança al mercat el seu primer model cent per cent elèctric, un model del segment A que arribarà com un crossover urbà i que apunta a tenir bones xifres de vendes.

 

Tanmateix, el model que molts estan esperant és precisament el que arribarà més tard, el 2024. És el Jimny, i ho farà, això sí, amb un motor híbrid HEV que, com la resta de models amb algun grau d'electrificació als seus motors, podrà lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

No són pocs els que estan esperant amb moltes ganes la tornada d'un model que, de fet, si estigués a la venda a Espanya i a Europa, segur que tindria molt bones xifres de vendes. La seva tornada està programada per a 2024, i falta saber si, més enllà dels canvis quant a motor, Suzuki canviarà també el seu icònic disseny.