Nissan ha estat, durant els últims anys, una de les marques de cotxes més importants al nostre país. L'èxit que va suposar l'arribada del Nissan Qashqai al nostre mercat, el primer SUV generalista, va convertir el fabricant japonès en un dels més potents al mercat espanyol.
Tanmateix, aquest èxit ha anat minvant fins al punt que el passat 2021 Nissan va acabar en una molt discreta dissetena posició en el rànquing general de vendes a Espanya. Una posició que evidentment volen millorar.
El 'problema' per a Nissan és que, a diferència d'altres marques generalistes, la seva oferta al nostre mercat no és que sigui precisament molt nombrosa. De fet, els asiàtics han aconseguit ficar tan sols tres dels seus models entre els més venuts l'any passat a les nostres carreteres.
D'una banda, el nou Qahsqai, que apunta a continuar sent la millor arma dels japonesos. Per un altre, el germà petit del Qashqai, el Juke, la nova generació del qual sí que és una alternativa als populars Seat Arona i Peugeot 2008, entre d'altres. Però és el tercer model més venut de Nissan, el Micra, el que preocupa la marca.
Entre altres coses perquè, sent com és un clàssic a les nostres carreteres, el fet que hagi acabat l'any anés del top 50 (ho ha fet en la posició 73) no és precisament un bon senyal.
Nissan reforça la gamma de la seva Micra per donar-li un impuls de vendes després de les decebedores xifres de 2021
I és que en tot el passat any tan sols es van vendre a Espanya 3.435 Nissan Micra, una xifra que s'allunya, i molt, de les aconseguides per altres utilitaris també d'èxit històricament al nostre país.
És per això que, com bé podem veure al configurador de la marca japonesa, Nissan ha optat per donar-li una nova empenta que l'arribada d'una nova versió més ben equipada i amb alguns canvis estètics.
Si bé és cert que pot semblar que Nissan ja no sap què inventar per potenciar la seva Micra, el cert és que aquesta nova edició Kiiro pot presumir de ser molt equilibrada. El seu preu de partida és de 16.850 euros amb les promocions actuals, i arriba ben dotada de sèrie.
La seva mecànica no és cap altra que un motor de gasolina 1.0 litres IG-T de tres cilindres que desenvolupa una potència de 92 cavalls i 160 Nm de parell màxim. Nissan dona l'opció de configurar-lo amb transmissió manual o amb un canvi automàtic CVT (el preu amb aquesta transmissió ascendeix a 18.300 euros).
Quant a l'acabat, compte de sèrie amb, ens altres coses, paquet exterior Kiiro amb motllures i insercions decoratives de color groc, aire condicionat, alçavidres elèctrics davanters, seients davanters amb detector de fatiga, seients darreres abatibles 60/40, palanca de canvis amb acabat cromat, volant multifunció ajustable en alçada, sistema d'info-entreteniment amb pantalla tàctil de 7 polzades i Apple CarPlay i Android Auto.