L'èxit de fabricants xinesos com MG al nostre país ha provocat que algunes marques generalistes hagin decidit entrar directament en guerra contra aquest tipus de fabricants, entre altres coses perquè fabricants com Citroën, Opel, Seat o fins i tot Dacia han vist com l'arribada dels fabricants xinesos amb els seus cotxes molt barats han derivat en una baixada notable de les seves matriculacions.
En el cas de la marca francesa, una de les seves millors propostes en els últims temps té molts números per convertir-se en una de les compres més reeixides, entre altres coses perquè és un model amb un preu molt baix i que es pot arribar a convertir en un cotxe familiar amb fins a set places i d'una mida realment compacte: la nova generació del Citroën C3 Aircross.
El Citroën C3 Aircross arriba per triomfar
Un model estretament lligat al Opel Frontera i que, com passa amb el cas del model alemany, es pot configurar amb cinc o set places, encara que es pot destacar que la versió de set places té una tercera fila de seients pensada per a situacions molt puntuals i no para circular habitualment amb dos adults en aquestes places posteriors.
La versió d'accés d'aquest model, la versió que arriba amb un motor de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual i amb cinc places, té un preu de partida que es queda just per sobre dels 18.000 €, un preu que el situa en una zona molt baixa quant als seus rivals directes de seguiment i que, de fet, l'equipara ni més ni menys que al Dacia Duster, el SUV low-cost de referència a Espanya i a Europa en els últims anys.
Com passa també amb el nou Citröen C3, es pot destacar que la versió d'accés d'aquest model es queda potser un esglaó per darrere respecte alguns dels seus rivals directes en el que es refereixi equipament, però al final la marca ha preferit apostar per versions senzilles amb preus molt baixos perquè així, com sol ser habitual en marques com Dacia, les versions intermèdies o superiors acabin tenint un preu també molt temptador.