La marca índia Tata acaba de presentar el nou Tiago.ev. Es tracta d'un cotxe totalment elèctric que aconsegueix fins a 215 km d'autonomia que arriba per conquerir el públic oriental amb un preu low cost que bé podria competir amb Dacia. La gamma arrenca en 10.500 euros.
El Tata Tiago ja té una versió completament elèctrica. Es tracta del Tiago.ev, un model que acaba de veure la llum a l'Índia i que, tal com assenyala el fabricant, és el primer cotxe elèctric amb carrosseria del país asiàtic. Un cotxe que, malgrat ser low cost, presumeix de qualitat, connectivitat, un complet equipament i unes prestacions excel·lents.
Tata presenta la versió elèctrica del Tiago
Som davant d'un utilitari que se situa entre els segments A i B. Mesura 3.769 mm de llarg, 1.536 mm d'alt i 1.677 mm d'ample, deixant una distància de batalla de 2.400 mm i un maleter de 240 litres. És entre models com el Hyundai i10 i el Seat Ibiza. I en el seu disseny es diferencia del seu germà de combustió al frontal. Aquí trobem una graella i un para-xocs exclusius. A més, també llueix detalls en blau que l'identifiquen com a versió 100% elèctrica. En la part posterior es manté intacte respecte a la versió convencional.
El nou Tata Tiago.ev es pot personalitzar amb tonalitats per a l'exterior com Teal Blue, Daytona Ramat, Pristine White, Midnight Plum i Tropical Mist.
Ja a l'interior, aquest nou model de Tata compta amb un alt nivell de qualitat. Se situa per sobre dels seus competidors. Integra un sostre de cuir sintètic i entapissaments exclusius. I no falta una dosi tecnològica amb una pantalla tàctil compatible amb Android Auto i Apple CarPlay, sistema de connectivitat ZConnect que permet controlar algunes opcions de forma remota o elements com a climatitzador automàtic o control de creuer. Així mateix, es pot personalitzar amb detalls com a sensor de pluja, encesa automàtica de llums, miralls retrovisors exteriors plegat elèctric automàtic o sistema d'accés i engegada sense clau.
Dues versions mecàniques
En l'apartat mecànic, aquest nou Tata Tiago.ev arriba amb dues versions. La d'accés és la Medium Range. Aquesta es configura amb un motor de 45 kW (61 CV) i 110 Nm de parell màxim que s'alimenta d'una bateria de 19,2 kWh. Gràcies a ella és capaç d'aconseguir fins a 250 km d'autonomia.
Un esglaó per sobre tenim la versió Long Range, amb un motor de 55 kW (75 CV) i 114 Nm. Aquesta utilitza una bateria de 24 kWh amb la que aconsegueix fins a 315 km d'autonomia. Les xifres són segons el cicle que s'utilitza a l'Índia. I compten amb sistemes de càrrega que permeten endollar-lo a un punt de càrrega ràpida CC que permet carregar la bateria entre el 10 i el 80% en només 57 minuts.
Quant a la seva arribada al mercat, el llibre de comandes s'obrirà el proper 10 d'octubre, amb les intencions de portar les primeres unitats als concessionaris a començaments de 2023. I el seu preu arrenca en els 10.500 euros al canvi. Lamentablement, la firma no té plans de comercialitzar-lo a Europa. Com dèiem, seria un digne rival de Dacia.