A Audi són molt conscients de què, si bé és cert que són molts els conductors que han decidit fer el salt als cotxes 100 × 100 d'elèctrics, també són molts els conductors que, per diferents motius, de moment no volen fer el salt definitiu, però sí que estan disposats a abraçar algunes de les tecnologies més modernes en la indústria d'automòbil com pot ser un motor híbrid endollable.

Es pot tenir en compte que, si bé és cert que aquest tipus de mecàniques també necessiten una càrrega externa, comptar amb un motor de combustió no hi ha cap tipus de problema quan s'acaba la bateria del motor 100 × 100 elèctric, pel que pot continuar funcionant com un cotxe tèrmic normal, una cosa que evidentment no passa amb un model 100 × 100 elèctric.

 

És una mecànica d'aquestes característiques la que converteix a la nova generació de l'Audi A5 (anteriorment conegut com a Audi A4) en una opció realment interessant, especialment per a aquells que busquen una combinació perfecta entre disseny, potència, tecnologia i eficiència.

El nou Audi A5 amb motor PHEV és una opció my top

Es pot tenir en compte que la versió que compta amb aquesta mecànica híbrida endollable d'aquest model té un preu de partida que se situa per sobre dels 60.000 €, pel que evidentment no és ni l'opció més barata d'àudio de l'opció més barata en un model de les seves característiques, però també es pot tenir en compte que arriba molt ben dotat, especialment a nivell mecànic.

I és que aquest motor e-Hybrid d'Audi compte amb un motor 2.0 TFSI de quatre cilindres i 252 CV i un motor elèctric de 143 CV que, conjuntament, acaben oferint 299 cavalls o 365 CV en la seva versió més potent.

 

Quant a la bateria, de més de 20 kW hora, permet que aquest model tingui 100 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica, una xifra que pot arribar a ser superior si conduïm de forma habitual en entorns urbans i que permet que, amb una gestió molt eficient, el consum homologat d'aquest model sigui de poc més de 2 l als 100, un consum similar al de moltes Escúter molt reeixides a Espanya. Això sí, no és que sigui cap secret que aquesta homologació amb aquest tipus de consums s'ha d'acollir amb pinces ja que es compta amb la gestió de la bateria plena.

En qualsevol cas, com passa amb altres models amb aquest tipus de motor, si fem un ús correcte de la bateria jo no soc intel·ligent aquest tipus de motors, podrem gastar el mínim en el dia a dia i deixar al motor de combustió per als llargs viatges, una cosa que acaba compensant el sobrecost inicial.