El Toyota Yaris s'ha convertit en tota una referència en el segment dels utilitaris, entre altres coses perquè, com passa en tants altres segments en el cas de la marca japonesa, un dels principals arguments de venda que té aquest petit el model és el seu motor híbrid auto recarregable, un tipus de mecànica que encaixa perfectament amb aquest tipus de cotxe.

I és que no és que sigui cap secret que aquest tipus de motors acaben oferint les seves millors prestacions en entorns urbans interurbans, on, a velocitats baixes, acaben oferint un consum realment interessant. En el cas del model japonès, el seu consum homologat és de tan sols 3,9 l als 100, una xifra que pot arribar a ser fins i tot més baixa circulant de forma habitual per entorns urbans.

 

No és casualitat llavors que cada vegada més fabricants estan apostant per aquest tipus de motors, sent un clar exemple d'això accions també molt ben valorades com és el cas del Renault Clio o un nouvingut que apunta a convertir-se en un model d'èxit donat el seu baix preu, el nou MG3 híbrid.

Opel té un Corsa barat i amb bon consum

Tanmateix, hi ha altres fabricants que, tenint en compte el fet de comptar amb aquest tipus de motors encareix el preu dels models, estan apostant pels motors micro híbrids, motors que no són tan eficients a nivell de consum com els híbrids auto recarregables però que alhora sí que són més eficients que els tèrmics cigars.

 

Un bon exemple d'això és el Opel Corsa, un model que compta amb un motor micro híbrid que es pot configurar amb 100 o 130 cavalls de potència i que acaba tenint una mitjana de consum de tan sols 4,5 l els 100, una xifra que, com en el cas del Toyota, pot arribar a ser més baixa.

La versió d'accés amb aquest motor micro híbrid té un preu que es queda just per sobre dels 19.000 €, és a dir, és uns 2000 € més barat que el Toyota que, això sí, compte amb una millor mecànica, pel que no és estrany que el model alemany, que a més arriba ben dotat de sèrie del que es refereixi equipament, sigui una de les compres més raonables a nivell general quant a preu en el seu segment, un segment que no ha fet cap altra cosa que cal fer en els últims anys a Espanya i a Europa.