Si bé és cert que un dels principals arguments a l'hora de comprar un cotxe per part de molts espanyols és la fiabilitat del model en concret o de la marca en concret, també ho és que són molts els conductors que busquen un model que gasti molt poc, independentment del tipus de conducció que es vagi a dur a terme.
En aquest sentit, és lògic que alguns fabricants continuïn apostant per alguns models associats a motors dièsel, mentre que també és lògic que marques com Toyota estiguin apostant pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que s'ha convertit en tendència al nostre país des de fa ja alguns anys precisament per ser un dels motors més eficients que es poden trobar avui dia, a més de ser extremadament fiables.
Es pot tenir en compte que el millor terreny del joc dels cotxes que compten amb motors híbrids auto recarregables són els entorns urbans interurbans, entorns on els cotxes no solen assolir altes velocitats i on precisament aquests motors híbrids auto recarregables acaben oferint consums realment baixos. El millor exemple d'això és un model que s'ha convertit en el rei de la seva categoria i que firma uns consums amb què molts ni tan sols poden somiar.
El Toyota Yaris gasta menys de 4 litres als 100
Aquest model no és altre que el Toyota Yaris, un utilitari que compta en la seva versió d'accés amb un motor híbrid auto recarregable de 110 cavalls de potència que té un consum mig homologat d'entre 3,8 i 4,3 litres als 100 quilòmetres, xifres extremadament baixes que es poden aconseguir sense cap tipus de problema i sense dur a terme una conducció massa exagerada en aquest sentit per entorns urbans.
Sent com és un dels models més venuts de la marca, és habitual que el fabricant aposti per bons descomptes com l'actual, que deixa a la seva versió d'accés per 21.000 € sempre que es finança la compra amb el fabricant japonès.
Evidentment per mida i per prestacions no estem davant d'un model pensat per a famílies que necessiten molt espai amb molta habitabilitat o conductors que busquen molta potència, sinó més aviat per a aquells que necessiten un cotxe petit i compacte per al dia a dia i, sobretot, amb el que gastin molt poc en combustible, una cosa que evidentment acaba repercutint també a nivell econòmic.