El Toyota RAV4 és un d'aquests models que pot presumir de formar ja part dels llibres d'història de la marca, i no precisament perquè sigui un model que no estigui a la venda, sinó perquè és un dels models que més alegries ha donat quant a xifres de vendes a nivell mundial des de fa ja molts anys al fabricant japonès.
El fet que fos un dels primers models de la seva categoria i de la seva mida en comptar amb un motor híbrid auto recarregable el va convertir en el seu moment en la referència, encara que es pot destacar que en els últims temps han estat diversos els fabricants que han llançat al mercat rivals directes d'aquest Toyota per mida i per mecànica, la qual cosa ha provocat que les seves xifres de vendes hagin baixat una mica, almenys a Espanya.
D'altra banda, es pot destacar que, tal com podem veure en el configuradors de Toyota, el fet que la versió d'accés d'aquest model tingui un preu que superi els 38.000 € és el que provoca que siguin molts els que busquin una alternativa interessant per preu. I allà és on apareix un model desconegut per molts que, si bé no compta amb aquesta mecànica híbrid auto recarregable amb la que sí que compta el Toyota, té una mida molt similar al model japonès i costa ni més ni menys que 14.000 € menys.
El SWM G01, un SUV desconegut i atractiu
No és altre que el SWM G01, un dels models més desconeguts a la venda del nostre país que forma part de la marca low cost sinoitaliana SWM i que, com bé podem veure en el configuradors, té un preu de partida en la seva versió d'accés que es queda just per sobre dels 24.000 € si paguem al comptat, un preu que el converteix en una de les millors opcions en el seu segment malgrat quedar-se evidentment un esglaó per sota del Toyota a nivell mecànic.
En el seu cas arriba amb un motor de gasolina de 131 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica més que suficient per moure a aquest model amb facilitat però tenint en compte que, evidentment, no compta amb una potència bestial que li permeti dur a terme certes accions amb la mateixa rapidesa que altres models. El millor en el seu cas és que arriba també amb una opció amb motor GLP una mica més car però que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un argument també molt al seu favor.
El principal problema que té aquest model, com ocorre amb tants altres models de marques low-cost que arriben o bé des d'Itàlia o bé des de la Xina és que, almenys de moment, és un gran desconegut per a la immensa majoria de conductors a Espanya.