Si bé és cert que les marques que més estan patint l'arribada de fabricants xinesos en els últims temps a Espanya i Europa estan sent els fabricants generalistes i low-cost com és el cas de Dacia, que veuen com fabricants com MG els estan robant molta quota de mercat, tampoc no és que sigui cap secret que fabricants prèmium com Mercedes, Audi o BMW fan gust també molt bé que la indústria de l'automòbil xinès té per objectiu també convertir les carreteres europees en un referent amb els seus models elèctrics prèmium.

 

Com no podia ser de cap altra forma, és precisament la marca de referència de cotxes elèctrics i híbrids endolla parlis en xinès, BYD, la que acaba de fer un pas molt important en aquest sentit amb el llançament d'una nova marca a les carreteres europees que se situa per sobre de la marca mare i que per tant va dirigida a aquells conductors que buscar un model prèmium que compti amb l'últim en tecnologia del mercat.

Denza arriba per lluitar contres les prèmium alemanyes

Aquest fabricant no és cap altre que Denza, una marca que ja es ven a la Xina i que acumula un 4 % de les vendes totals de BYD al seu mercat natal, una xifra que no fa cap altra cosa que evidenciar que els seus models van dirigits a un tipus de client molt més concret i amb un pressupost molt més alt.

 

De moment ja se sap que aquest fabricant arribarà amb alguns models interessants al nostre mercat, però la de l'objectivo és el d'anar ampliant a poc a poc el seu catàleg i, sobretot, convertir a aquesta marca prèmium en tot un referent referent a la tecnologia. És més, és de sobres conegut que serà Denza la marca que estreni les importants novetats tecnològiques del BYD perquè després siguin els models de la marca BYD els que la incorporin a les seves gammes.

Tenint en compte les bones xifres de vendes que està aconseguint les marques xineses a Europa, no seria estrany llavors que Mercedes i companyia van veure com l'arribada d'aquest nou fabricant premi un xinès els acaba robant molta quota de mercat.