No fa falta ser un expert en la indústria de l'automòbil per adonar-se'n de què l'entrada en joc al mercat europeu d'alguns fabricants xinesos com MG o Omoda està posant el mercat del vell continent potes enlaire, entre altres coses perquè són moltes les marques xineses que estan arribant amb productes molt competitius referent a preu i que estan posant contra les cordes a les marques que històricament havien dominat a Europa.

Un bon exemple d'això és l'Omoda 5, un SUV que pot presumir d'haver estat ja una de les sorpreses a Espanya en el passat 2024 i que té molts números de continuar creixent el 2025, entre altres coses perquè té una relació qualitat preu amb què la immensa majoria de marques clàssiques a Europa amb prou feines poden lluitar.

 

Però que els fabricants xinesos que estan arribant a Europa estiguin oferint productes realment molt interessants no significa que fabricants assentats a les carreteres del vell continent no n'estiguin llançant algunes contra ofensives per frenar l'auge d'aquest tipus de cotxes, sent un molt bon exemple d'això un model que s'ha convertit en un dels pilars de Kia a Espanya i a Europa.

El Kia XCeed, amb més maleter i etiqueta ECO de la DGT

Aquest model no és altre que el XCeed, la versió crossover del Ceed i que, si bé és cert que viu l'ombra dels top vendes de la marca coreana com són el Sportage, el Stonic i el Niro, es presenta com una opció perfecta per a aquells que busquen un model polivalent, que compta amb un maleter de més de 400 l, amb l'etiqueta ECO de la DGT, molt ben dotat de sèrie i comptant amb el plus a més que es fabrica a Europa, en concret a les instal·lacions de Kia a Zilina, Eslovàquia.

 

La marca ha decidit ara llançar una promoció molt interessant que deixa a la versió d'aquest model que arriba amb el motor de gasolina de 140 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i al nivell d'acabat denominat Drive, un nivell d'acabat en el que ja comptaremamb tot el necessari per a la conducció moderna i en un model de la seva categoria, a un preu de partida que s'acosta als 22.000 €.

Per molt que sigui un preu associat a condicions específiques de finançament i que per tant acabi sent més elevat a causa de comissions i interessos propis d'aquest tipus de sistemes, no deixa de ser una opció per a molts més completa que la de l'Omoda, encara que a Kia saben molt bé que el model xinès apunta a continuar sent un dels més venuts a Espanya.