El preu s'ha convertit, sobretot en els últims anys, en el principal argument de venda de Dacia, un fabricant que ha aconseguit convertir al seu model més barat de tots, el Dacia Sandero, no tan sols en el rei indiscutible de vendes a Espanya sinó també en el rei de vendes a Europa en aquest passat 2024, tot un èxit per a un model que va rebre moltes crítiques quan va arribar al mercat fa ja uns quants anys.
Tenint en compte la infecció generalitzada al vell continent i l'augment més que notable del preu dels cotxes nous a Europa en els últims anys, no és casualitat que siguin molts els conductors que, veient que la seva capacitat adquisitiva ha empitjorat de forma notable, obtén, en alguns casos perquè no tenen més remei, per anar directament a buscar una marca low-cost atesos els preus més baixos que tenen aquest tipus de fabricants respecte a les marques generalistes.
El millor en aquest cas és que cada vegada són més els fabricants que, sent conscients que bona part del mercat es troba en aquesta zona i en aquests segments de preus baixos, estarà apostant per posar a les nostres carreteres productes realment interessants referent a relació qualitat/preu.
El EVO3 no és un top vendes, però sí una alternativa al Dacia Sandero
Un bon exemple d'això és el EVO3, un utilitari de la marca associada al fabricant italià DR Automobiles que pot presumir ara de ser una de les millors opcions per a aquells que busquen un cotxe senzill, barat, però que alhora permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
En concret aquest model no aconsegueix a través d'un motor de gasolina de 107 cavalls de potència que també pot utilitzar GLP, un motel vaig veure va ser el que també la donat molts èxits al grup Renault i que s'està convertint en una alternativa més barata que els micro híbrids.
El millor en el seu cas és que, si bé és cert que és un cotxe senzill quant al concepte, arriba molt ben dotat de sèrie a nivell d'equipament, almenys diversos esglaons per sobre en aquest sentit respecte a la versió d'accés del model de Dacia, per la qual cosa tenint un preu de partida que es queda ara comptant amb promocions i descomptes entorn dels 18.000 € el converteix no tan sols en un rival de Dacia sinó també en un rival de marques generalistes amb utilitaris barats com és el cas de Citroën, Seat i companyia.