Dacia porta molts anys sent una de les marques de referència a les carreteres europees entre els conductors que tenen un pressupost baix precisament perquè ha sabut situar sempre als seus models un o diversos esglaons per sota respecte a la immensa majoria dels seus rivals directes referent a preu.

Tenint en compte la inflació en els últims anys i l'augment generalitzat dels preus en la indústria, no és que sigui casualitat quines opcions com el Sandero, el Duster, el Spring o el Jogger s'hagin convertit en autèntiques referències en les seves categories, sent de fet el Dacia Sandero el cotxe més matriculat a les carreteres del vell continent en el passat 2024.

 

Però el problema que té Dacia és que, més allà que les seves vendes estaven començant a preocupar algunes marques generalistes, l'arribada al mercat d'alguns fabricants xinesos amb propostes també molt interessants és el que ha provocat que marques com Citroën hagin decidit fer un pas endavant i allà han apostat per llançar al mercat productes amb preus de low-cost però que se situen per sobre el que es refereix a qualitat.

El Citroën C3 Aircross, un SUV familiar a preu de Dacia

Un clar exemple d'això és la nova generació del Citroën C3 Aircross, un SUV que ha crescut quant a mida respecte a la generació anterior fins al punt que fins i tot es pot arribar a configurar amb set places, encara que evidentment l'opció més polivalents la que arriba amb la configuració de cinc places.

Tenint en compte tots els descomptes i totes les promocions que ha posat ara la marca francesa a sobre de la taula, la versió d'accés d'aquest model es queda entorn de les 19.000 €, és a dir, un preu molt similar a què té el Dacia Duster més senzill de tots.

 

En el cas del Citroën, compte amb una mecànica de gasolina de 100 cavalls de potència associat a una transmissió manual i sense cap tipus d'hibridació, una mecànica senzilla però més que correcta per a un ús diari, encara que pot quedar potser una mica curta per a llargs viatges a altes velocitats en segons quines situacions.

També és cert que a nivell d'equipament, especialment en la versió d'accés, aquest Citroën queda una mica curt, però el fet de formar part d'una marca generalista el situa un esglaó per sobre d'un Duster que, malgrat que ha millorat molt en la seva actual generació, continua formant part d'una marca low-cost, i això és una cosa que per a molts conductors, almenys de moment, continua sent un punt en contra seu.