El Hyundai Inster arriba com una revolució al mercat europeu, destacant-se com un vehicle econòmic i urbà que aconsegueix trencar amb la tendència de fabricar cotxes accessibles exclusivament a la Xina. Aquest petit crossover, que s'inspira en dissenys robustos com el del Suzuki Jimny, combina una aparença sòlida amb modernitat. Malgrat la seva mida compacta, inferior al d'un SEAT Ibiza, aquest model es posiciona com una opció ideal per a la ciutat sense deixar de banda un disseny que evoca l'esperit dels tot terrenys.
L'estratègia de Hyundai amb l'Inster és clara: oferir un cotxe assequible però ben equipat, ideal per a l'entorn urbà. Amb un preu inicial de 15.780 euros després d'aplicar els ajuts del Pla MOVES, es col·loca per sobre d'opcions com el Dacia Spring o el Dacia Sandero, però competeix directament amb el Citroën C3. Aquest posicionament el converteix en un dels models més esperats per a 2025, destacant tant pel seu disseny atractiu com per la seva accessibilitat econòmica.
Disponible en quatre acabats, un d'ells molt aventurer
El Hyundai Inster es comercialitza en diverses versions: KLASS, MAXX, TECNO, i l'aventurera Cross. La versió bàsica, KLASS, inclou elements com una pantalla digital multifunció de 10,25 polzades, connectivitat Apple CarPlay i Android Auto, i sistemes bàsics d'assistència al conductor. Encara que minimalista, aquesta versió ofereix un excel·lent punt de partida per als qui busquen un cotxe pràctic i funcional.
D'altra banda, les versions MAXX i TECNO augmenten el nivell d'equipament mantenint preus competitius. La versió MAXX, per exemple, afegeix seients calefactables i sensors d'aparcament, mentre que la TECNO destaca per la seva carrosseria bicolor i un sistema de calefacció per a bateries d'alt voltatge, ideal per a climes freds. Ambdues versions conserven l'enfocament urbà però amb tocs de confort i tecnologia.
Dues versions mecàniques per al Hyundai Inster
El Hyundai Inster Cross, per la seva part, eleva l'aposta amb un disseny més aventurer i pràctic. Inclou proteccions addicionals a la carrosseria, fars LED de projecció, i una gran estructura al sostre per transportar equipatge. Encara que no és un tot terreny en el sentit estricte, aquesta versió és perfecta per als qui busquen un estil més atrevit i la possibilitat de petites escapades fora de l'asfalt.
Quant a motoritzacions, el Hyundai Inster s'ofereix exclusivament amb motors elèctrics a Europa. Hi ha dues versions. Una de 97 CV que s'alimenta d'una bateria de 42 kWh i aconsegueix una autonomia de 327 km. L'altre incorpora un motor de 115 CV, alimentat d'una bateria de 49 kWh amb què aconsegueix 370 km d'autonomia.