A diferència del que passava fa ja molts anys, quan eren un grapat de marques les que realment dominaven al nostre país i que propiciaven que l'oferta no fos precisament gaire extensa, avui dia, amb l'arribada de nous fabricants low-cost des de la Xina així com amb algunes noves polítiques per part de marques generalistes, l'oferta de cotxes al nostre país ha crescut de forma més que notable, sobretot per a aquells conductors que busquen un cotxe amb un pressupost ajustat.
En aquest sentit, més enllà que Dacia sigui una marca molt consolidada entre els conductors amb un perfil low-cost i que altres fabricants com KGM o MG estiguin apostant també per productes molt competitius, hi ha marques amb molt pes a les carreteres europees a nivell històric que han decidit fer un pas endavant en aquest sentit, llançant al mercat en models que per preu competeixen amb les low-cost però que compten amb, almenys a nivell de marca, un estatus superior.
Un bon exemple d'això és una de les grans apostes d'Opel per a Espanya i per a Europa, un model que ha heretat el nom d'un dels tot terrenys més emblemàtics de les carreteres europees, el Frontera, i que ara ressuscita en forma d'un SUV de caràcter urbà però amb la capacitat de comptar amb fins a set places, un tipus de carrosseria realment interessant.
El nou Opel Frontera de 100 CV és una opció molt interessant
Pensat per ser un model per a famílies que tampoc no necessiten una excessiva habitabilitat ni una excessiva capacitat de càrrega, amb un maleter de més de 450 litres i una mida interessant per moure's per ciutat, aquest nou Opel Frontera acaba d'estrenar a més una nova versió que no fa una altra cosa que rebaixar encara més el seu preu de partida, deixant-lo al mateix nivell que o bé models d'una mida molt inferior com és el cas del Toyota Yaris o bé models d'una mida similar però amb menys estatus com és el cas del Dacia Duster o el MG ZS.
Aquesta nova mecànica no és altra que un motor de gasolina de 100 cavalls de potència que arriba associat a una transmissió automàtica i a un sistema de micro hibridació lleugera, un motor pensat per moure's de forma molt habitual per entorns urbans deixant per al motor de 130 cavalls aquelles famílies que vagin a utilitzar aquest cotxe de forma habitual per a llargs viatges en autovies i autopistes, ja que el motor de 100 cavalls de potència pot quedar curt en certes ocasions, encara que això no significa que no sigui un motor amb què es pugui viatjar a la velocitat màxima permesa sense cap tipus de problema.
La versió d'accés amb aquest motor de 100 cavalls de potència engega per sota dels 22.000 €, és a dir, pel mateix preu pel qual podem tenir el Toyota Yaris híbrid auto recarregable més senzill de tots, per això són molts els que el vegin com una opció realment interessant. Això sí, es pot destacar que a nivell d'equipament la versió més bàsica de totes d'aquest Opel arriba realment justa, per la qual cosa és recomanable anar a buscar versions superiors.