Un dels punts forts de Mazda, i de fet de bona part de les marques japoneses, ha estat sempre el disseny dels seus models. La firma sempre ha destacat per donar un aire molt atrevit als seus cotxes, amb una línies elegants i esportives a parts iguals.

Models com el Mazda 3 o el Mazda CX-30 són una molt bona prova d'això. Un disseny que, això sí, els japonesos es reserven per als models en qui més confien, especialment els que estan destinats al mercat europeu.

La cosa canvia al mercat japonès, un mercat que té les seves peculiaritats i en el qual, a diferència del que passa a Espanya i a Europa, els key car (models de dimensions molt reduïts) compten cada vegada amb més adeptes.

És cert que al nostre país són molts els que opten per models com el Fiat 500 o el Kia Picanto, de dimensions molt reduïdes, però la seva popularitat no és, ni de lluny, la mateixa que la que tenen certs models en terres japoneses.

Entre altres coses perquè les urbs del Japó i el trànsit dels seus carrers tampoc no tenen res a veure amb el de les grans capitals europees. És per això que Mazda ha optat per fer un pas endavant amb el llançament d'una nova generació del seu famós Carol.

El nou Mazda Carol, exclusiu per al Japó, arriba electrificat

Un Carol en el qual la principal novetat no arriba precisament en el seu apartat estètic, sinó al seu motor. I és que aquest petit model compta amb un petit motor de tot just 49 cavalls de potència amb un sistema de microhibridació lleugera que l'ajuda a reduir de forma considerable el seu consum.

El Mazda Carol arriba al Japó en una versió cent per cent elèctrica per convertir-se en un dels key car de referència a les grans urbs japoneses - Mazda

Amb una transmissió automàtica tipus CVT i amb versions amb tracció total i amb tracció davantera, aquest key car destaca pel seu disseny retro que, ull, té el seu públic en terres japoneses.

I és que la base d'aquest nou Mazda Carol és la mateixa que la del Suzuki Alto, presentat fa tot just un mes i que és un exemple de la col·laboració entre els dos fabricants japonesos.

L'interior del Mazda Carol deixa molt clar que es tracta d'un model senzill però amb tot el necessari per moure's amb facilitat en el dia a dia - Mazda

Un model que, per molt que apunti a supervendes al Japó, lamentablement per als amants a Espanya d'aquest tipus de cotxes, no arribarà al nostre mercat. Si ho fes, seria, sens dubte, un digne rival del Dàcia Spring.