Fa tot just uns anys la immensa majoria dels fabricants importants de la indústria de l'automòbil tenien molt clar que els cotxes elèctrics s'anaven a convertir en els cotxes de referència als principals mercats a nivell mundial.
En aquest sentit, si bé és cert que hi ha alguns fabricants com és el cas de Tesla que no han fet cap altra cosa que créixer de forma constant des de fa ja molts anys, la implantació del cotxe elèctric en alguns dels mercats més importants del món com és el cas del mercat europeu i el mercat nord-americà no està sent tan ràpida com molts s'esperaven.
Són molts els motius els que, per exemple a Espanya, porten a molts conductors a descartar el cotxe elèctric, entre altres coses perquè són cotxes més cars que les seves mateixes opcions amb motors de combustió, que compten amb menys autonomia, que el seu temps de càrrega és molt més llarg que el d'omplir un dipòsit de gasolina així com el fet que, per molt que sigui aviat tenint en compte que els elèctrics són cotxes relativament joves al mercat, la degradació de la bateria és també un factor clau.
Els elèctrics no són tan 'nets' com molts creuen
En aquest sentit, un dels grans arguments a favor d'aquest tipus de cotxes és, com apunten els que estan convençuts que el cotxe elèctric és el futur, és que són cotxes que acaben sent molt menys agressius contra el medi ambient, entre altres coses perquè són cotxes que no contaminen mentre circulen.
Això sí, no és que sigui precisament cap secret que durant el procés de fabricació i de distribució la contaminació és la mateixa o fins i tot superior que hi ha molts models de combustió, així com el nombre d'emissions de pols fina tal com ha demostrat un recent estudi.
Sembla ser que el fet que els cotxes elèctrics necessitin pneumàtics de més dimensions i amb components diferents als de combustió així com el fet de què els frens pateixis mes és el que acaba provocant que, en ser models més pesats, acaben emetent més partícules de pols fina, una cosa que els va acabar convertint en models pitjors referent al medi ambient. No serà fins a l'entrada en vigor de la nova normativa Euro 7 que mesurarà aquesta qüestió en concret quan se sabrà fins a quin punt els resultats d'aquest estudi són o no fiables, però sens dubte no és una bona notícia per als elèctrics.