A Tesla no estan passant precisament pel seu millor moment comercial, almenys no al mercat europeu, un mercat que s'havia convertit en un dels més importants per a la marca americana i on havia aconseguit, entre altres coses, situar al seu model i com el cotxe més venut a Europa en el passat 2023.
Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que han aconseguit tant en tesla com en la resta de marques que estan apostant pels elèctrics a Europa per adonar-se'n de què, per exemple en un dels mercats més importants a nivell europeu com és el d'Alemanya, la caiguda ha estat més que notable en aquest primer trimestre de 2024 comparat amb les xifres de vendes dels tres primers mesos del passat 2023.
Una caiguda de vendes que ha estat de més del 14 per cent i que no té a veure res amb què estàs aconseguint altres models amb un altre tipus de motor. És més, les vendes generalitzades en el primer trimestre a Alemanya estan sent en aquest 2024 millors que les que es van aconseguir el 2023.
L'adeu dels ajuts ha estat letal per als elèctrics a Alemanya
El principal problema que estan tenint els elèctrics actualment al mercat alemany és que, com bé saben els que segueixen atentament les notícies d'aquest tipus de cotxes, el govern alemany va decidir retirar els ajuts a la compra d'aquest tipus de models el mes de desembre passat, una decisió que no ha fet cap altra cosa que provocar una caiguda en picat de les vendes d'aquest tipus de cotxes.
Les xifres de vendes en aquest sentit ens enganyen, amb caigudes de més del 30 % de matriculacions dels elèctrics en marques tan potents com Volkswagen o Citroën i de més del 40 % en el cas de marques com Porsche, Mini, Fiat o Peugeot.
En el cas de Tesla la seva caiguda en vendes en aquest primer trimestre respecte al primer trimestre de 2023 ha estat de més del 36 %, una caiguda molt notable que ha provocat que les seves xifres de vendes passin de gairebé 21.000 en el primer trimestre de 2023 a poc més de 13.000 en aquest primer trimestre de 2024.
No és estrany llavors que, tant en el fabricant americà com la resta de fabricants que fa gust molt bé que el mercat alemany és un dels més importants a Europa, estan intentant dur a terme diferents mesures per frenar en sec està caiguda de vendes que estan patint els seus models elèctrics, una caiguda que també estan tenint en altres mercats a nivell global, fent evident que, almenys de moment, el futur dels cotxes elèctrics no és tan esperançador com molts creien.