Tesla, així com la resta de fabricants que estan centrant bona part dels seus esforços en els models 100 × 100 d'elèctrics, saben molt bé que, per molt que el mercat europeu en moltes ocasions es veu com un mercat conjunt, té les seves peculiaritats.

De fet, tan sols fa falta veure les diferents xifres de vendes en mercats com el d'Espanya o Itàlia respecte a mercats com el d'Alemanya, França, Finlàndia o Suècia, entre d'altres, per adonar-se'n de què la penetració del cotxe 100 × 100 elèctric en aquests diferents mercats no és precisament el mateixa.

Tant Tesla com la resta de fabricants fan gust molt bé que, sobretot a partir de 2035, la data marcada en vermell al calendari de totes les marques tenint en compte que a partir de llavors només es podran vendre models 100 × 100 d'elèctrics a les carreteres del vell continent, aquests seran els models que marcaran el camí en els propers anys.

 

És per això que, evidentment per fer un bon estudi de mercat, hi ha certes xifres que deixen a Espanya en una situació més que complicat en aquest sentit. Entre altres coses perquè el nostre mercat no és que pugui presumir precisament a ser un mercat en el qual els elèctrics tenen molt èxit.

Espanya segueix molt a la cua quant als elèctrics respecte a altres mercats potents a Europa

I les xifres de vendes del mes d'agost passat així ho demostren. Va ser el vuitè mes de l'any en e lque la quota de mercat dels 100 × 100 d'elèctrics es va elevar fins a menys d'un 3 % del nostre país. Una xifra a què, si se sumen també les vendes dels models híbrids endollables, la quota de mercat llavors ascendeix a penes un 8,2 %.

El problema per si mateix no és que la xifra dels elèctrics a Espanya sigui molt baixa, sinó que ho és en comparació amb altres grans mercats europeus com són el de França o d'Alemanya. Al país veí, per exemple, el mes d'agost passat els elèctrics van aconseguir una quota del 14%, mentre que a Alemanya va ascendir un 16%, que, ajuntant també els models híbrids endollables, la quota acaba sent al país germànic del 28%.

 

Si bé és cert que tant el govern com les marques estan posant tot de la seva part perquè la situació canviï, és evident que moltes d'aquestes mesures no estan funcionant, i que la infraestructura de carregadors al nostre país i sent també molt lluny de la que tenen uns mercats potents d'Europa. Per això moltes marques no van precisament a Espanya com un dels seus mercats més atractius en aquest sentit.