No és que sigui precisament cap secret que Tesla s'ha convertit en una de les marques més protagonistes en la indústria de l'automòbil en els últims anys, entre altres coses perquè aquest fabricant americà pot presumir d'haver estat el gran impulsor dels cotxes elèctrics a nivell mundial, aconseguint de fet que el Tesla Model Y es convertís en el passat 2024 i en el passat 2025 en el cotxe més venut de tota la indústria a nivell mundial, alguna cosa que cap un altre d'elèctric havia aconseguit anteriorment.

Però, i encara que evidentment és aviat i la situació pot canviar, tot apunta que el regnat del fabricant americà està arribant a la seva fi, i no per motius insignificants precisament.

 

I és que, més enllà de tota la polèmica que genera al màxim responsable de la marca, Elon Musk, sobretot en els últims mesos arran de la seva estreta relació amb el president dels Estats Units, Donald Trump, i d'algunes de les seves declaracions públiques, les xifres de vendes de la marca americana han caigut de forma notable en alguns dels mercats més importants a nivell mundial.

Tesla passa per un mal moment de vendes

És més que evident que les xifres de vendes de cotxes elèctrics en general a nivell mundial han caigut respecto anys anteriors, però es pot tenir en compte que precisament el gran rival de tesla a nivell mundial, BYD, augmentat més d'un 150 % les seves matriculacions en aquests dos primers mesos de 2025. Això sí, és important ressaltar que el fabricant xinès també ven cotxes híbrids endollables, una cosa que no passa en el cas de Tesla.

 

En qualsevol cas, el mes de febrer passat la caiguda en vendes de Tesla en diferents mercats ha estat més de notable, caient més d'un 50 % a la Xina, més d'un 70 % a Alemanya, més d'un 50 % en mercats com els de Suècia i Noruega, més d'un 40 % a Espanya més d'un 70 % en mercats com el d'Austràlia, entre molts d'altres.

Sumant totes les polèmiques en les quals s'ha vist immers el seu màxim responsable i la seva caiguda quant a vendes, el valor a la borsa de Tesla també ha caigut un 30 % en el que portem d'any, fent evident que la situació de la marca americana no és que sigui el millor.