Totes i cada una de les marques de pes als principals mercats a nivell mundial saben molt bé que, per molt que els motors de combustió continuïn sent en el dia d'avui els motors més populars, són motors que estan condemnats a la desaparició d'aquí a uns anys.

A Europa, per exemple, serà a parir de 2035 quan els fabricants que venguin els seus models al vell continent no podran fer-ho amb motors de combustió. Tenint en compte que, per molt que encara faltin uns anys per a això les tecnologies que s'han de desenvolupar per als elèctrics no són senzilles, moltes grans marques ja estan explorant nova possibilitats més enllà dels elèctrics cigars.

I una d'elles és la dels models amb pila d'hidrogen, models igual d'ECO que els elèctrics però que, almenys de moment, no compten amb l'oferta cada vegada major que sí que tenen els models elèctrics.

 

Marques com a Tesla, Mercedes, BMW o Audi així com marques generalistes com Peugeot, Opel o Renault, entre d'altres, estan apostant molt fort per l'electrificació i la hibridació, però la pila d'hidrogen segueix estant un pas per darrere, entre altres coses perquè la infraestructura de carregadors d'aquest tipus de models és encara molt menor respecte als carregadors dels elèctrics.

Això no significa que vagi a ser una tecnologia menor en el futur. De fet, un dels últim moviments de Stellantis, un dels gegants al món de l'automoció, n'ha deixat molts amb la boca oberta.

L'aposta de Stellantis pels models amb pila d'hidrogen va seriosament

I és que a Stellantis han optat per crear una unitat especialitzada en aquest tipus de models amb dos càrrecs molt top al capdavant, dues persones ja amb molt pes dins del grup. D'una banda, Jean-Michel Billig, un expert en la indústria automobilística així com en la indústria aeroespacial, aeronàutica, aeroespacial i naval, a part de l'automobilística. D'altra banda, un nom molt més conegut, el del CEO de Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Aquest últim, donada la seva experiència i la seva bona mà amb la marca alemanya, tindrà també ara la responsabilitat de ser el màxim responsable a l'hora de comercialitzar els vehicles de pila d'hidrogen del grup a tot el món. Dos nomenaments que evidencien que, almenys a Stellantis, es prenen seriosament aquest tipus de models.

 

De moment la idea és seguir endavant amb alguns programes com el dels vehicles comercials o furgonetes amb aquest tipus de piles, però no es descarta que Stellantis mogui fitxa i posi al mercat un model d'aquestes característiques destinat al gran públic.

Entre altres coses perquè són diverses ja les marques que té ben posicionades i que podrien assumir el risc d'apostar per una tecnologia que ni en Tesla ni en la resta de marques no és avui dia una tecnologia que centri l'atenció dels seus responsables.