No hi ha cap dubte que, més enllà que sigui una marca que té molts detractors i molts seguidors, Tesla pot presumir de ser un dels fabricants que més ha canviat la indústria de l'automòbil en els últims anys.

I no ho ha fet només perquè hagi apostat des d'un inici per posar a la venda únicament models 100 × 100 d'elèctrics, sinó perquè la filosofia de disseny dels seus models així com l'ús de tecnologies molt avançades han provocat que alguns dels seus models siguin referències en els seus respectius segments.

Però el problema en el cas de Tesla és que, precisament per ser una de les marques capdavanteres de les noves tecnologies en la indústria de l'automòbil, en moltes ocasions l'excés de publicitat acaba resultant enganyós veient les dades reals. I això és el que s'ha evidenciat en un estudi que han realitzat diverses companyies d'assegurances americanes.

Els conductors de Tesla tenen més predisposició a tenir accidents als Estats Units

I és que aquest estudi apunta que els conductors de Tesla tenen la taxa d'accidents més alta de la indústria americana. En l'estudi s'ha analitzat milions de reclamacions a les assegurances i s'ha realitzat una llista amb les marques que més accidents pateixen per cada 1.000 conductors. En el cas de Tesla, la de més ràtio, la seva ràtio de 23,54 accidents per cada 1.000 conductors, mentre que RAM, la segona, li segueix amb 22,9 accidents i Subaru amb 20,9 sinistres.

 

Una altra de les dades que ens deixa precisament en bon lloc a la marca americana és que els seus conductors són més propensos a tenir accidents fins i tot sent conductors que realitzen de mitjana menys quilòmetres anualment que els que condueixen un altre tipus de cotxes. I és que em senceres que la mitjana americana és de 19.000 quilòmetres a l'any, la dels conductors de tesla és de 16.000 quilòmetres.

No és casualitat llavors que, per molt que Tesla sigui un dels fabricants que més està apostant pels sistemes de seguretat al volant, amb el seu famós Autopilot al capdavant, siguin molts els organismes oficials que continuïn deixant molt clar que aquest tipus de sistemes encara estan molt lluny de fer-se realitat, entre altres coses perquè encara falta molt per intentar fer de la conducció una mica molt més segur.