Veient les xifres de vendes que està aconseguint en els últims temps el Tesla Model Y, especialment als mercats del nord d'Europa, no és estrany que cada vegada siguin més les marques que estan apostant per llançar al mercat models que puguin competir amb l'elèctric americà.

I és que, com va passar al seu dia amb el Model 3, el Model Y s'està convertint en una de les millors armes que té el fabricant dels Estats Units per anar ampliant cada vegada més la seva quota de mercat a Europa i en la resta de mercats potents a nivell mundial.

 

Un dels rivals més interessants que té actualment al mercat aquest tesla és un dels nouvinguts de Toyota, i precisament és també un dels models més interessants de la marca japonesa, entre altres coses perquè és el seu primer SUV 100 × 100 elèctric, el bZ4x.

La comparativa entre dos SUV elèctrics molt top

Es pot destacar que quant a mesures, els dos models són molt similars, encara que un dels punts més a favor que té el Tesla és que compta amb gairebé el doble de capacitat de càrrega al seu maleter amb gairebé 900 litres, sent així una opció amb un punt més familiar que el Toyota, que es queda en menys de 500 litres.

Quant als preus, els dos models tenen una versió d'accés que té un preu de partida que es queda entre els 48.000 i els 50.000 €, per la qual cosa, comptant amb els diferents ajuts del govern, les seves versions d'accés acaben rondant els 42.000 i 43.000 €, preus que ens converteixen en opcions realment temptadores ateses les seves característiques.

 

Un dels punts a favor que té el model japonès és que, mentre que el Tesla en la seva versió d'accés compta amb una autonomia homologada de 455 km, el Toyota supera els 500 km també en el cicle d'homologació WLTP. Això sí, com sol ser habitual en Tesla, és el Model Y el que acaba tenint un consum més baix, sent un dels models més eficients del mercat en aquest sentit.

Així, quant a mesures, preu i prestacions són dos models molt similars, pel que els dos són bones opcions i al final la balança s'acabarà decantant partint del disseny, molt més agressiu en el cas de la marca japonesa i molt més minimalista en el cas de la marca americana.