Si bé és cert que el Model 3 es va convertir en el primer gran argument de tesla per conquerir a cada vegada major nombre de conductors que buscaven fer el salt a un cotxe elèctric molt ben dotat en tots els sentits, no és que sigui cap secret que ha estat un SUV, el Model Y, el que ha acabat elevant la marca americana a un altre nivell.
És més, aquest model va aconseguir en el passat 2023 ser no tan sols el cotxe elèctric més venut a nivell mundial si no ser ni més ni menys que el cotxe a nivell global més venut, evidenciant que en aquell moment eren molts els conductors que apostaven pels elèctrics, una cosa que no ha passat en els últims anys en què aquest tipus de cotxes han anat perdent pes.
Un dels principals motius pels quals, almenys en alguns mercats europeus, els elèctrics ja no es venen tant com abans és que han estat alguns els governs que han deixat d'apostar pels ajuts, entre ells el govern espanyol que fa tot just unes setmanes deixava d'apostar per aquests ajuts.
Tesla converteix el nou Model Y en una opció més temptadora
No és casualitat llavors que en el fabricant americà hagin decidit retocar el llit de preus d'un Model Y recentment renovat de la mà del cognom Juniper i que ha millorat en tots els sentits.
Més enllà dels retocs estètics, que no és que siguin precisament pocs i que per a molts són molt encertats tal com va passar al seu dia amb el Model 3, aquest model ha millorat també referent a rendiment i autonomia, amb una versió d'accés que es queda en 500 km amb una sola càrrega, una xifra allà interessant per a un model familiar.
A versió d'accés explica en aquest cas per un preu que es queda just per sota dels 45.000 €, mentre que si optem per la versió que augmenta la seva autonomia per sobre dels 620 km, el seu preu es queda just per sota dels 50.000 €, és a dir, 5000 € més per 120 km més d'autonomia.
Si optem per l'opció que porta associada a una tracció total i encara autonomia estesa, el seu preu es queda per sota dels 53.000 €, encara que en aquest cas l'autonomia es queda en 586 quilòmetres. Preus que evidentment no són baixos però que sí que es queden substancialment per sota de les primeres informacions en aquest sentit que van arribar fa uns mesos amb la nova versió, per la qual cosa no seria estrany que seguís sent un dels cotxes elèctrics més venuts a Espanya i a Europa.