Que Tesla ha estat el fabricant que més ha impulsat la implantació dels cotxes elèctrics a nivell mundial no és que sigui cap secret, com tampoc no ho és que l'èxit de la marca americana s'ha basat en els últims temps en dos models molt en concret.
D'una banda, el Tesla Model Y, un model que pot presumir d'haver estat ni més ni menys que el cotxe més venut al món en els últims dos anys, tot un èxit tenint en compte que es tracta d'un cotxe elèctric i que ha arrabassat aquest títol a models de combustió i híbrids tan assentats com els Toyota RAV4 i Corolla.
D'altra banda, el Model 3, el primer model que va col·locar realment el fabricant americà en el punt de mira de molts i que continua sent una de les seves principals fonts d'alegries. És més, entre aquests dos models sumeixin gairebé la totalitat de les vendes de la marca americana a nivell mundial, deixant a penes un 5 % de la seva quota de mercat per als seus altres tres models: el polèmic Cybertruck, el Model S i el Model X.
Els Model S i Model X seguiran al mercat
Precisament veient que aquests dos últims models, els més veterans dins del catàleg del fabricant, tot just estaven tenint quota de mercat, no van ser pocs els que van donar per fet que acabarien desapareixent tard o d'hora.
Tanmateix, un dels màxims responsables del fabricant americà ha deixat molt clar que el futur serà precisament molt diferent per a aquests dos models, entre altres coses perquè, seguint els passos del Model Y i del Model 3, el Model S i el Model X rebran dins de tot just uns mesos unes actualitzacions que ens posaran al dia en matèria de disseny, tecnologia i equipament, una actualització que segurament provocarà que les seves xifres de vendes augmenten de forma notable.
Fas gust molt bé és la marca americana que, per molt que aquestes actualitzacions és probable que arribin de la mà d'un augment de la seva quota de mercat, aquests dos models no arribaran en cap cas a les xifres de vendes que arriben els seus germans petits, però continua comptant amb dos models molt superior en molts sentits ajuda que el fabricant es posicioni cada vegada millor a nivell mundial.