Les restriccions mediambientals estan posant molt difícils les coses als esportius clàssics de tota la vida. Els límits d'emissions establerts per la Unió Europea que amenacen amb multes milionàries a les marques que sobrepassin les xifres obliguen a les firmes a replantejar els seus conceptes més esportius, que són els que més emissions registren. No obstant això, algunes marques encara s'atreveixen a desafiar aquests límits. I una d'elles és Maserati, que ens porta de tornada el GranTurismo.
El Maserati GranTurismo és un esportiu que, per a sort dels aficionats als models més agressius, està de tornada. I ho fa amb una gamma en la qual trobarem dues versions molt prestacionals. Entre elles figura la de més de 1.200 CV que pretén desafiar a Tesla.
El nou Maserati GranTurismo ha estat desenvolupat sobre una plataforma en la qual predomina l'alumini en un 65%. Gràcies a això aconsegueix reduir el seu pes. Un material que es combina amb acer, magnesi i fibra de carboni. I hi cal sumar un disseny que, sense ser un canvi radical respecte al seu antecessor, s'adapta als temps que corren.
El Maserati GranTurismo està de tornada
Aquest nou GranTurismo disposa una configuració de 2 +2, en una carrosseria que mesura 4.959 mm en les versions Modena i Folgore, i 4.966 mm en les versions Trofeo. I presenta un pes de 1.795 Kg en les versions de combustió interna i 2.260 Kg per a la versió elèctrica Folgore.
Un model en el que, al marge d'oferir un gran confort al seu interior, la tecnologia serà molt present. No faltarà un quadre d'instruments digital de 12,2 polzades, un Head-Up Display amb projecció sobre el parabrisa, un rellotge digital multifunció amb dades com la força G o un cronòmetre, o una pantalla tàctil de 8,8" per al sistema d'info-entreteniment que compta amb un alt nivell de connectivitat.
Fins a 1.224 CV de potència en la versió elèctrica
Hi haurà tres versions del nou GranTurismo de Maserati: Modena, Trofeu i Folgore. En el Modena trobarem una configuració d'un motor de gasolina 3.0 V6 Twin-Turbo que ja hem vist en el MC20. Aquest motor aconsegueix 490 CV de potència i 600 Nm de parell màxim. I fa el 0 a 100 km/h en només 3,9 segons, assolint una velocitat punta de 302 km/h.
La versió Trofeo munta un motor de 550 CV de potència i 650 Nm de parell. Fa el 0 a 100 km/h en 3,5 segons. I assoleix un velocitat màxima de 320 km/h.
Ambdós models estan gestionats per un canvi de marxes automàtic per convertidor de parell de 8 relacions i un sistema de tracció total. I compten amb sistemes com un diferencial autoblocador mecànic en el Modena o un diferencial controlat electrònicament al Trofeu.
Coronant la gamma tenim el Folgore, que funciona amb un bloc que combina tres motors elèctrics. Dos treballen en l'eix posterior, mentre que el tercer ho fa sobre l'eix davanter. En conjunt aconsegueix 1.224 CV de potència i 1.350 Nm de parell màxim. Encara que s'alimenten d'una bateria de 92,5 kWh (83 kWh útils) que li confereixen una potència màxima de 761 CV. Aquest bloc és capaç de fer el 0 a 100 km/h en 2,7 segons i assolir una velocitat màxima de 320 km/h.