Les marques que s'han centrat únicament i exclusivament dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, sent evidentment Tesla l'autèntica referència, saber que tenen un problema cada vegada més gros, almenys en mercats com l'espanyol i europeu.
I és que, si bé és cert que continuen sent molts els conductors que volen fer el salt definitiu i passar-se a un cotxe 100 × 100 elèctric, també ho és que continuen sent molts els conductors que no estan convençuts del tot, però que alhora sí que volen provar els avantatges d'un cotxe amb una bona autonomia elèctrica.
És allà on els híbrids endollables, un tipus de cotxe que ha millorat molt quant a tecnologia en els últims temps, té cada vegada més sentit, entre altres coses perquè són cotxes que oferir cada vegada major autonomia 100 × 100 elèctrica per als desplaçaments diaris i, alhora, continuen comptant amb un motor de combustió perfecte per afrontar llargs viatges en autovies i autopistes sense els problemes d'autonomia d'un cotxe elèctric pur.
Omoda presenta la seva nova joia
Una de les marques que ha donat un important pas endavant en aquest sentit és Omoda, un fabricant xinès associat al gegant asiàtic Chery que ja s'està tornant cada vegada més popular a Espanya gràcies a l'èxit dels seus 5, un SUV que està guanyant cada vegada major quota de mercat.
Ha estat precisament aquest fabricant el que acaba de presentar a la seva nova joia, el 9 SHS, un SUV de gairebé 4,8 metres que arriben amb una proposta mecànica molt interessant: un PHEV de gairebé 600 cavalls de potència que a més compta amb 145 km d'autonomia elèctrica homologada, una xifra que cobreix de sobres la immensa majoria dels trajectes del dia a dia fins i tot a nivell setmanal per a aquells conductors que es mouen de forma habitual per entorns urbans, deixant així el motor de combustió per als llargs viatges.
La marca apunta que l'autonomia combinada dels dos motors és de 1100 km, una xifra que aquest tipus de cotxes té com un dels seus grans arguments, a més en el seu cas de ser un model molt interessant tant nivell de disseny com a nivell de tecnologia. De moment no se saben els preus, però serà evident que, com passa amb la resta de models que estan arribant des de la Xina, serà molt difícil que les marques clàssiques europees, japoneses o americanes pugui competir amb ell.