Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que el Tesla Model 3 va acabar sent ni més ni menys que el tercer cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles el passat mes de desembre de 2024, a la marca americana estaven més que satisfets amb el rendiment comercial d'aquest model.
En aquest sentit, per molt que l'estratègia comercial de la marca passi per fer els lliuraments normalment en els últims mesos de cada trimestre i que per tant aquests últims mesos de cada trimestre solen ser els millors quant a registres, els bons resultats d'aquesta berlina elèctrica feien presagiar que el 2025 anava a ser també un bon any per a Tesla a Espanya.
I és que s'ha de tenir en compte que, per molt que el mercat espanyol no sigui el més propici per als elèctrics, el Model 3 va acabar sent ni més ni menys que el cotxe que va ocupar la posició 29 en el rànquing general de cotxes més venuts a Espanya, una posició realment destacada per a un model del seu preu de la seva categoria.
Tesla comença el 2025 amb mal peu
Però veient els resultats de vendes dels cotxes elèctrics a Espanya el mes de gener passat, un mes en què es va confirmar l'adeu definitiu dels ajuts del govern que incentivar la venda d'aquest tipus de cotxes, el cert és que en Tesla no és que puguin estar molt satisfets, especialment amb el seu model estavella.
I és que es pot tenir en compte que el mes de gener passat aquest model ha aconseguit tan sols 130 matriculacions, una més de les que ha aconseguit el Model Y, el segon de la més venut a Espanya. D'aquesta forma, dos dels models elèctrics més venuts a nivell mundial i a Europa en els últims anys han vist com han arrencat 2025 al nostre país ocupant la 10a i l'11a posició, amb fins a nou rivals per davant fent evident que no serà un any fàcil.
Però segurament el que fa més mal de la marca americana ha estat veure com la que probablement sigui la seva marca rival més directa a nivell mundial, BYD, situat a dos dels seus models per davant el Dolphin i el Atto3, amb gairebé 400 matriculacions el primer de gairebé 250 el segon ocupant la segona i la cinquena posició respectivament.
Pel que es refereix a l'elèctric més venut a Espanya aquest mes de gener passat, la corona gatera actualment el Kia EV3, una de les grans apostes de la marca coreana que ha aconseguit 417 matriculacions i que ha demostrat que, almenys en el seu inici comercial, ha estat una aposta d'encertada.