El Suzuki Jimny és un dels models que, malgrat no estar a la venda al mercat actualment, més està donant de què parlar en els últims temps. Suzuki va apostar per retirar la versió normal del mercat fa ja un temps per a, després, tornar a posar-lo a la venda en la seva versió Pro, dirigida a professionals i amb l'homologació de vehicle professional.
En aquest sentit, no són pocs els amants dels tot terreny els que estan desitjant que Suzuki torni a posar a la venda aquest icònic model que, si bé mai no ha tingut unes xifres de vendes molt top, sí que és un dels models que més fama tenen.
Malgrat les seves petites dimensions, el seu icònic disseny ha fet d'aquest tot terreny u dels offroad més buscats a Espanya i a Europa. És per això que Suzuki, que sap que molts estan esperant que torni el Jimny, ja ha anunciat que aquest model tornarà al nostre mercat. Això sí, no ho farà sense canvis.
Suzuki aposta per la hibridació de cara al retorn del Jimny el 2024
De moment no se sap la data exacta en la que la marca japonesa tornarà a posar a la venda aquest model, però sí que se sap que serà el 2024. El que sí que se sap també és que, per poder complir la normativa mediambiental d'Europa, els japonesos han optat per la hibridació.
Saben a Suzuki que anar cap a un Jimny cent per cent elèctric no seria precisament barat i que, potser, molts ho descartarien pel seu alt preu. És per això que han optat per una solució intermèdia que, de fet, sembla la més apropiada.
I aquesta no és cap altra que la de la hibridació. Això sí, a Suzuki té diverses possibilitats a sobre de la taula. La primera i la menys costosa és la de dotar aquest model d'un motor 1.4 microhíbrid de 129 cavalls de potència que li permetria, sense haver de ser un motor cent per cent híbrid, poder comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT.
La segona, que sembla que és la que té més sentit, la d'anar un pas més enllà i apostar per un motor híbrid pur. En aquest cas, no seria cap altre que el nou motor 1.5 híbrid de 116 cavalls. La idea no és cap altra que la de reduir emissions per a així poder aconseguir que aquest model pugui tornar a estar a la venda sense problemes.
Un Jimny que, segur, es convertiria en un dels models més venuts de la marca. És evident que, sent com és un tot terreny molt compacte va dirigit a un públic molt concret amb una quota de mercat menor al nostre país, però veient el boom de comandes que va tenir aquest model quan va sortir a la venda fa ja un temps, no seria estrany que, amb etiqueta ECO de la DGT, molts sí que ho veiessin ara amb millors ulls.