El Ford Escort, símbol dels anys 70, reneix com una peça única que combina nostàlgia i tecnologia moderna. En una època dominada pels cotxes elèctrics, Boreham Motorworks s'atreveix a rescatar aquest model llegendari, portant l'essència del passat a un nivell totalment nou. Aquesta tornada no només homenatja l'herència de l'Escort, sinó que també reinterpreta el seu esperit per als apassionats de la conducció. Això sí: només existiran 150 unitats.
L'Escort Mk1, que va debutar el 1968 i va conquerir tant els carrers com les pistes de competició, és recordat com un dels cotxes més influents del seu temps. Després de la seva desaparició el 2006, el seu llegat es manté viu gràcies a aquesta versió completament nova. A diferència d'altres projectes, no és un simple restomod: cada unitat es fabrica des de zero, mantenint la denominació original i respectant els estàndards aprovats per Ford.
Ressusciten un dels models més mítics de Ford
El disseny del nou Ford Escort respecta les línies clàssiques del Mk1 RS, però introdueix millores significatives en l'estructura i l'aerodinàmica. La carrosseria ha estat recreada digitalment, afegint reforços moderns i passos de roda més amplis, que li atorguen un disseny més agressiu. Dissenyat per Wayne Burgess, exlíder creatiu de Jaguar, el model incorpora un eix posterior en alumini i titani, juntament amb amortidors verticals que optimitzen la conducció.
Quant al motor, Boreham ofereix dues opcions. La primera és una versió millorada de l'històric Twin Cam, que ara lliura 182 cavalls gràcies al seu augment de cilindrada i l'ús de carburadors Weber. La segona, més potent, incorpora un motor de quatre cilindres de 296 cavalls, capaç d'assolir les 10.000 revolucions per minut. Ambdues variants conserven una transmissió manual que envia la potència a l'eix posterior, prometent una experiència de conducció pura.
Només 150 unitats que seran per als més adinerats
Per mantenir el seu caràcter autèntic, l'Escort manca d'assistències modernes com l'ABS o la direcció assistida, encara que inclou una suspensió coilover i un diferencial de lliscament limitat. A l'interior, el disseny clàssic predomina, però és possible afegir un sistema multimèdia amb connectivitat mòbil, oferint un toc contemporani sense perdre l'essència retro.
L'exclusivitat és un altre dels segells distintius d'aquest model. Només es produiran 150 unitats, cada una amb un preu de 295.000 lliures. Aquest cost, comparable al dels superesportius més moderns, converteix l'Escort en una peça de col·lecció destinada a uns quants privilegiats.