Com bé saben alguns dels principals fabricants a nivell europeu, entre qui hi ha Volkswagen, Škoda, Peugeot i Opel, entre molts d'altres, les modes i les tendències quant als dissenys dels cotxes que realment acaben determinant l'èxit d'un o un altre model.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que carrosseries com els monovolums, les berlines i els familiars són ara molt per darrere de la carrosseria que impera a les carreteres del vell continent: els SUV.

Cada vegada són més els conductors que opten per aquest tipus de carrosseries, entre altres coses perquè en teoria són opcions més còmodes a l'hora de conduir per comptar amb una alçària lliure més gran a terra, encara que això no implica en cap cas que siguin models més ben dotats és el que es refereix a sortir de les mancat i, a més, siguin opcions fins i tot més matusseres a segons quines carreteres.

 

És per això que, si bé és cert que molts fabricants han deixat de comptar amb carrosseries familiars, carrosseries quedaran volum a l'últim pilar i que per tant guanyar en capacitat de càrrega, continuen sent moltes les marques que hi continuen apostant, entre altres coses perquè saben que hi ha un cert nombre de conductors que no volen saber res dels SUV i que segueix la passant per elles.

Els familiars no desapareixràn

En aquest sentit, si bé és cert que es fa gairebé impossible imaginar un futur en què els monovolums tornin a fer el pes que tenien fa uns anys, opcions com les de les berlines i, sobretot, com les dels models familiars sí que tenen un futur més clar per davant.

Es pot tenir en compte de fet el percentatge de vendes que tenen aquest tipus de carrosseries dins de la gamma d'alguns dels models que compten amb elles. Per posar diversos exemples, es pot destacar que és més del 75 % d'inversions que es venen a Espanya del Škoda Octavia pertanyen a la versió familiar, arribant a ser més del 90 % en el cas del Volkswagen Passat, més del 60 % en el cas dels Audi A4 i Audi A6 i de gairebé un 50 % en el cas de Toyota Corolla, un dels models més venuts actualment a Espanya.

 

Si bé és cert que és un tipus de carrosseria que no va acabar de morir del tot, també ho és que a poc a poc va recuperant bona part del terreny perdut, i és probable que encara recuperi més terreny quan els elèctrics, tenint en compte que es tracta d'una carrosseria amb molt millor coeficient aerodinàmic que els SUV, es converteixin en els cotxes de moda a Europa.