El mercat automobilístic ha experimentat una transformació significativa en els últims anys, especialment en el segment dels cotxes assequibles. Durant molt temps, es va criticar la falta d'opcions econòmiques, la qual cosa va permetre a Dacia monopolitzar el concepte de cotxe assequible, mal anomenat low-cost. Tanmateix, l'entrada de marques xineses i noves estratègies de fabricants europeus com Stellantis estan canviant el panorama, brindant noves oportunitats i renovant l'interès pels vehicles econòmics.

Un dels models més esperats de Dacia és el Dacia Bigster, que es llançarà el 2025. Aquest SUV es posicionarà per sobre del Duster i serà el primer model de la marca en oferir una mecànica híbrida endollable. Malgrat aquesta novetat, els rumors recents suggereixen que Dacia podria estar considerant llançar un SUV encara més petit i econòmic que el Duster. Aquesta idea té molt sentit, atès l'èxit dels SUV compactes i la creixent demanda de vehicles assequibles i eficients.

Es troba a faltar un tot terreny petit i low cost 

El nou Dacia Duster ha millorat en tots els aspectes, oferint una gamma de motors amb etiqueta ECO, un motor d'accés GLP, un híbrid lleuger i un híbrid complet. Amb una longitud de 4,34 metres i un maleter de 445 litres, el Duster se situa molt prop d'un SUV del segment C, deixant espai per a un nou SUV més petit i econòmic, ideal per a aquells que busquen un vehicle tot terreny assequible.

Dacia Duster 2024
Dacia Duster 2024

Fins ara, el Dacia Sandero Stepway ha estat l'opció d'entrada per als clients de Dacia que busquen un crossover assequible. Tanmateix, alguns mitjans suggereixen que Dacia podria estar treballant en una alternativa encara més diferenciada i tot terreny que el Sandero Stepway. Un model a l'estil del Suzuki Jimny. Aquest nou model reforçaria l'estratègia de Dacia, que no només ha millorat el Duster en termes de capacitat tot terreny, sinó que també està explorant projectes ambiciosos com la seva participació en el Dakar.

Dacia, de moment, no té intencions de desenvolupar cap tot terreny low cost

Malgrat aquests rumors, el CEO de Dacia, Denis Le Vot, ha indicat que de moment no hi ha plans oficials per llançar un SUV més petit que el Duster. Tanmateix, això no descarta completament la possibilitat. Dacia ha demostrat ser capaç d'adaptar-se i utilitzar les últimes tecnologies del Grup Renault als seus vehicles, sempre mantenint l'accessibilitat econòmica per als seus clients. Aquesta estratègia ha estat fonamental per a l'èxit de la marca i podria facilitar la introducció d'un nou SUV compacte en el futur.

Mentrestant, el Dacia Duster continua enfrontant-se a una competència cada vegada més forta. Models com el MG ZS, el Citroën C3 Aircross i el Opel Frontera han entrat amb força al mercat europeu, oferint motors de combustió, híbrids lleugers i elèctrics a preus competitius. Aquests vehicles competeixen directament amb el Duster en termes de mida, espai i, el més important, preu, el que obliga Dacia a mantenir-se innovadora i a continuar oferint vehicles d'alta qualitat a preus assequibles.