Al contrari del que passava fa ja molts anys a Europa, actualment cada vegada són més els conductors que estan apostant per marques xineses a la venda a les carreteres espanyoles com poden ser MG, amb un perfil clarament més low-cost, BYD, amb un perfil de cotxes que es queda mig camí entre els generalistes i les prèmium però que s'està convertint en opcions realment interessants quant a relació qualitat preu respecte als seus rivals molt assentats a les carreteres del vell continent.
Això sí, hi ha un model en concret que no forma part del catàleg d'una marca xinesa però que s'està convertint en una referència quant a preu, fins al punt que pot presumir d'haver superat el totpoderós Tesla Model Y en vendes en el que portem d'any al nostre país i ser ara el SUV 100 × 100 elèctric més venut al nostre país: el Kia EV3.
El KiaEV3 arrasa a Espanya
Tan sols superat pel Tesla Model 3, aquest model exemplifica la traça de la marca coreana amb els seus models elèctrics, entre altres coses perquè, sobretot ara que han tornat els ajuts del govern, la versió d'accés d'aquest model pot acabar tenint un preu que frega els 25.000 €, un preu realment temptador per a un model molt polivalent en molts de sentits i que arriba ben dotat de sèrie tant a nivell d'equipament com sobretot a nivell mecànic.
I és que la versió d'accés d'aquest Kia compta amb un motor de 204 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir més de 420 km d'autonomia amb una sola càrrega segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra que, com bé saben aquells que ja tenen un cotxe elèctric, variarà de forma notable depenent del tipus de conducció que duguem a terme.
En qualsevol cas, no és casualitat que aquest model s'hagi convertit en tot un èxit tant a Espanya com a Europa, i que es hagi una de les principals opcions per a aquells conductors que vulguin fer el salt als cotxes elèctrics de la mà d'un model bé dotat en tots els sentits i, sobretot, amb una relació qualitat preu pròpia de models que arriben des de la Xina.