Els cotxes de marques xineses que estan arribant en els últims anys a Espanya i Europa no estan de passada, sinó que han arribat per quedar-se, entre altres coses perquè són productes que, especialment els que formen part del catàleg de marques low-cost com és el cas de MG, han posat al nostre mercat potes enlaire amb propostes molt interessants referent a relació qualitat preu.
L'èxit de models com el propi MG ZS ha provocat que siguin moltes les marques generalistes que porten molts anys assentades a les carreteres europees les que hagin decidit moure fitxa i apostar per entrar en guerra directament no tan sols amb aquest fabricants sinó amb la resta de marques low-cost.
Un bon exemple d'això és Citroën i la nova generació del seu Citroën C3, un model que, al contrari del que passava amb les generacions anteriors, no es fabrica utilitzant la plataforma amb què es fabriquen altres utilitaris del grup Stellantis com el Opel Corsa o el Peugeot 208 sinó que s'ha recorregut a una plataforma pensada per a la fabricació de cotxes de països emergents i que, per tant, permet que el seu preu final sigui més baix.
El Citroën C3 ja triomfa a Europa
L'objectiu de la marca francesa amb aquest model no és cap altre que el de, d'una banda, arraconar a les marques xineses amb un producte fabricat a Europa, d'una marca europea i amb una molt bona relació qualitat preu i, per un altre, reduir distàncies amb Dacia i el seu Sandero, el model que regna a Europa quant a vendes.
En aquest sentit, tenint en compte que el mes de febrer passat el model francès es va convertir al segon cotxe més matriculat en tot Europa tan sols superat pel propi Dacia, sembla evident que Citroën ha fet un excel·lent feina de posicionament del seu nou C3, un model que té un preu de partida que es queda just per sobre dels 15.000 €.
És evident que les versions més senzilles de totes no es poden comparar quant a equipament respecte a les versions més senzilles d'altres utilitaris generalistes com el propi Opel o el propi Peugeot, entre altres coses perquè el model francès prescindeix fins i tot d'una pantalla d'info entreteniment i d'altres elements que avui dia es fa indispensable ser un model generalista, però això no està impedint que, amb un preu tan baix en la seva versió d'accés, les versions intermèdies o superior a continuar tenint un preu també molt atractiu, el que el converteix en una de les compres més interessants ara a Espanya i a Europa.