Els que segueixen atentament totes i cada una de les notícies i les novetats de Toyota des de fa ja molts anys saps molt bé que, si bé és cert que la marca japonesa es va avançar a la resta de fabricants fa ja molts anys amb la seva aposta pels motors híbrids auto recarregables, una aposta que ha convertit el fabricant del Japó a la marca més venuda i que ha provocat que molts fabricants estiguin ara intentant assolir-les en aquest sentit, Toyota s'està mostrant molt més prudent és el que es refereix a la seva aposta pels motors 100 × 100 d'elèctrics.

Les xifres de vendes en aquest sentit són més que evidents, amb poc més de 100.000 exemplars venuts de Toyota amb motors 100 × 100 d'elèctrics en el passat 2023, una xifra que s'allunya moltíssim de les gairebé 2 milions d'unitats de cotxes elèctrics que va vendre Tesla i que, de fet, representen tan sols poc més de l'1 % del total de vendes de la marca japonesa en el passat curs.

 

En aquest sentit, no és que sigui cap secret que Toyota ha estat una de les marques que en els últims anys ja ha anat deixant molt clar que, si bé és cert que saben que els models 100 × 100 d'elèctrics van acabar sent la referència, ells estan prenent amb molta més calma la seva aposta per aquest tipus de mecàniques, entre altres coses perquè la seva tecnologia de motors híbrids actuals els està reportant molts beneficis i, a més, s'estan guardant un as sota de la màniga que pot ser determinant d'aquí a uns anys.

Toyota es manté ferm gràcies a la seva gran aposta

Els últims dies s'ha fet públic que la marca japonesa té molt clar que desaccelerarà encara més els seus plans referent a vendes de cotxes elèctrics. Així, si fins fa poc els plans de la marca passaven per vendre en 2026 1,5 milions de cotxes elèctrics, la xifra que s'estudia ara per part de la marca és d'1 milió, encara que des de Toyota asseguren que es tracta d'una xifra aproximada i una referència, no un objectiu.

En el que sí que continuen treballant a la marca és en el seu gran projecte de cara als propers anys: les bateries d'estat sòlid. Toyota ha aconseguit en aquest sentit que el Ministeri d'Economia, Comerç i Indústria del Japó autoritzi els seus plans per començar a fabricar-les ja a partir del pròxim 2026.

 

Això sí, apunten en el fabricant que la producció d'aquest tipus de bateries serà molt lenta durant els primers anys, pel que no serà a partir de 2030 quan l'entrada en joc d'aquesta nova tecnologia pugui marcar un abans i un després als cotxes elèctrics, entre altres coses perquè és un tipus de bateria que pot garantir comptar amb autonomies d'uns 1.200 km amb una sola càrrega.