A diferència del que ha passat en els últims anys amb molts fabricants de molt pes a nivell mundial, en Toyota estan prenent amb molta calma la seva entrada al terreny dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. De fet, el fabricant japonès és de les marques que menys ha apostat per aquest tipus de cotxes en els últims temps, especialment en mercats com l'europeu i l'americà on, si bé és cert que cada vegada són més els conductors que aposten pels elèctrics, la seva quota de mercat continua sent molt menor.

 

No passa el mateix precisament a la Xina, el principal mercat de la indústria de l'automòbil a nivell mundial i en el qual els cotxes elèctrics tenen cada vegada més pes, entre altres coses perquè les marques nacionals tenen productes realment interessants quant a preu i top internacionals com és el cas de Toyota estan començant a posar el mercat productes amb preus molt competitius.

El SUV elèctric de Toyota que arrasa a la Xina no arribarà a Europa

Un clar exemple del bon treball que ha fet la marca japonesa en aquest sentit és el que ha passat recentment quan el fabricant ha obert el llibre de comandes de la seva última novetat a la Xina: el nou bZ3X.

 

I és que en a penes|gairebé unes hores la marca japonesa no ha rebut ni més ni menys que 10.000 reserves, una xifra que fa evident l'encert del fabricant. Per molt que evidentment a la Xina visquin gairebé 1.500 milions de persones i per tant sigui un mercat molt més propici per a xifres altes quant a vendes, no deixa de ser tot un èxit per part de la marca.

Principal motiu de l'èxit d'aquest model és que té un preu de partida a la Xina que es queda per sobre dels 13.000 €, un preu realment competitiu per a un model que té una mida molt similar al del RAV4 que arriba de sèrie amb una mecànica elèctrica de 204 CV de potència amb una bateria de 50 kWH que li permet tenir 430 dos d'autonomia segons el cicle d'homologació xinès, la xifra que segons el cicle d'homologació europeu es rebaixaria fins a uns 350 o 370 km.

Un model que, per molt que augmentarà el seu preu de forma considerable en arribar a Europa, acabaria arrasant a les carreteres del vell continent, però per desgràcia per als amants dels elèctrics la marca japonesa ja ha deixat molt clar que aquest model, almenys de moment, no es vendrà a les carreteres del vell continent.