Si hi ha un model en la història de Toyota que ha estat sinònim de resistència i aventura, aquest és el Land Cruiser. Durant dècades, aquest tot terreny ha estat un referent indiscutible al món off-road, però la marca japonesa ha decidit que era hora d'una transformació radical. La nova cinquena generació d'aquest icònic vehicle no només trenca amb el passat en termes de disseny, sinó que introdueix canvis mecànics i estructurals que el converteixen en una autèntica revolució dins del seu segment.

Encara que el nou Toyota Land Cruiser conserva el seu nom, pràcticament totes les altres coses han estat reinventades. La seva estètica robusta i moderna ha captivat tant els fanàtics dels tot terrenys com preparadors de renom, entre ells Arctic Trucks, una firma especialitzada en modificacions extremes. La seva última creació, el Land Cruiser AT37, és una versió millorada del model base que porta el concepte de tot terreny a un nivell superior. Aquest homenatge al llegendari Land Cruiser Prado de fa quatre dècades no només destaca pel seu aspecte imponent, sinó també per la seva capacitat per enfrontar-se a qualsevol terreny.

Land Cruiser AT37

Es postula com el Toyota Land Cruiser més capaç de la història

L'element més cridaner d'aquesta bèstia sobre rodes són els seus colossals pneumàtics de 37 polzades, que han reemplaçat a les gomes estàndard del model de sèrie. Amb una altura de 939,8 mil·límetres, aquests pneumàtics BFGoodrich All-Terrain garanteixen un agafament excepcional a qualsevol superfície, des de terrenys rocosos fins a neu i sorra. La millora en la tracció és tan significativa que els mateixos creadors asseguren que el seu Land Cruiser AT37 posseeix "la mateixa capacitat que un vehicle d'erugues".

Però no només els pneumàtics han tingut modificacions. Per optimitzar el seu acompliment, Arctic Trucks ha desenvolupat un sistema de suspensió completament nou. Incorporant molles i amortidors específics, s'ha aconseguit augmentar el recorregut de la suspensió i elevar la distància a terra en 40 mil·límetres, el que li permet superar obstacles encara més extrems. A més, s'ha hagut de desplaçar l'eix posterior per donar cabuda a uns passos de roda més amplis, millorant l'estabilitat i el confort en terrenys accidentats.

Land Cruiser AT37

Arribarà al mercat en la segona meitat de 2025

El Land Cruiser AT37 també incorpora una sèrie de millores en termes d'equipament funcional. Entre les novetats més destacades es troben llindars d'alumini i goma sota les portes per protegir la carrosseria, un potent cabrestant davanter dissenyat per a situacions de rescat extrem i faldons parafangs en la part posterior, essencials per evitar esquitxades en terrenys difícils. Aquests detalls no només reforcen la seva estètica agressiva, sinó que també potencien la seva capacitat tot terreny.

El millor de tot és que aquesta impressionant versió no serà un simple prototip ni una edició limitada exclusiva. Arctic Trucks ha confirmat que llançarà el Land Cruiser 250 AT37 a Europa a partir del segon trimestre de 2025, amb disponibilitat en totes les versions mecàniques, transmissions i nivells d'equipament. Tant els entusiastes de l'off-road com els professionals del sector podran adquirir-lo en concessionaris oficials o directament a través d'Arctic Trucks, encara que el seu preu continua sent un misteri.