En un any marcat pel creixement en la venda de cotxes nous a Espanya, Toyota ha consolidat la seva posició com la marca més venuda del país. Amb un total de 95.614 matriculacions entre gener i desembre de 2024, la marca japonesa va liderar el mercat amb una diferència significativa davant els seus competidors. Aquest èxit no només es reflecteix en les seves xifres globals, sinó també en l'acompliment de models clau, com el Toyota Corolla, que es va posicionar com el segon cotxe més venut de l'any.
El mercat espanyol d'automòbils va experimentar un creixement notable el 2024, amb 1.016.885 unitats venudes, el que representa un increment del 7,1% respecte a l'any anterior. Aquest auge també es va veure reflectit el desembre, quan es van registrar 105.346 matriculacions, un 28,8% més en comparació amb el mateix mes de 2023. En aquest context, Toyota va destacar com la marca líder, assolint 9.555 matriculacions només al desembre, confirmant el seu domini en el mercat.
Toyota arrasa en vendes a Espanya el 2024
El Toyota Corolla va ser el gran protagonista per a la marca el 2024. Amb 22.129 unitats venudes, aquest model es va consolidar com el segon cotxe més venut a Espanya durant l'any, gràcies a la seva combinació de disseny, eficiència i tecnologia híbrida. Aquest èxit no només reforça l'atractiu del Corolla al mercat, sinó que també subratlla l'aposta de Toyota per oferir vehicles que satisfan les demandes dels conductors espanyols.
Altres models de Toyota també van tenir un acompliment destacat. El Toyota C-HR, amb 18.582 unitats venudes, va ocupar la vuitena posició en el rànquing de vendes, seguit molt de prop pel Toyota Yaris Cross, amb 18.380 unitats, en novena posició. Aquests SUV compactes han guanyat popularitat pel seu disseny modern i la seva eficiència energètica, convertint-se en opcions preferides per als qui busquen un cotxe versàtil i urbà.
Fins a 6 models al top 100 de 2024
En el segment més compacte, el Toyota Yaris va aconseguir posicionar-se al lloc 14 amb 16.186 unitats venudes, mentre que el Toyota RAV4, un dels SUV més grans de la marca, va assolir la posició 23 amb 12.626 unitats. Per la seva part, el petit Toyota Aygo X, dissenyat per a la conducció en ciutat, va tancar l'any en la posició 74 amb 4.106 unitats venudes, demostrant que Toyota també té propostes interessants en els segments més accessibles.
L'èxit de Toyota el 2024 no només es deu a la seva àmplia gamma de models, sinó també a la seva capacitat per adaptar-se a les tendències del mercat, oferint opcions híbrides i eficients que responen a les necessitats actuals dels consumidors. Aquest enfocament ha permès a la marca japonesa mantenir-se com un referent en termes de sostenibilitat i tecnologia.