Quan una marca sap molt bé que té una joia al seu concessionari, l'habitual és que la cuidi de la manera que Toyota està cuidant a la immensa majoria dels seus models, entre altres coses perquè la marca japonesa pot presumir de tenir al seu catàleg alguns dels models més venuts a les carreteres espanyoles i europees en les seves respectives categories.

Un bon exemple d'això és el Yaris Cross, un model que amb prou feines porta uns quants anys a la venda a les carreteres del vell continent però que ja s'ha convertit en el model més venut de Toyota tant a Espanya com a Europa en el passat el 2024, fent evident també que el segment dels SUV urbans amb motor híbrid auto recarregable està augmentant cada vegada més la seva quota de mercat.

 

I és que precisament la seva mecànica híbrida auto recarregable ha estat sempre un dels grans arguments de venda d'aquest model, un model que compta amb un disseny molt més neutre i menys radical respecte al del seu germà de segment, el C-HR, I que també compta amb un caràcter més familiar, malgrat que no pot presumir de tenir una habitabilitat i un maleter tan gran com el que tenen models de segments superiors.

El Toyota Yaris Cross ja no té el motor HEV de 116 cavalls

Una de les principals novetats d'aquest model de cara aquest 2025 és que Toyota ha pres una decisió que, si bé és cert que no agradarà a gaires, no deixa de ser lògica, entre altres coses perquè la marca busca augmentar encara més els seus beneficis.

I és que fins fa molt poc aquest model es podia configurar amb dues opcions mecàniques, en els dos casos dos motors híbrids auto recarregables, un de 116 cavalls de potència i un de 130 cavalls de potència. Tanmateix, el més senzill de tots, el de 116 cavalls de potència, ha desaparegut de la gamma, tenint ara l'única opció del motor de 130 cavalls de potència que, això sí, es pot configurar tant amb la tracció senzilla com amb una tracció total.

 

Un motor que evidentment millora les prestacions el de 116 cavalls, especialment lluny de les grans ciutats on aquesta potència extra ajuda a certes accions altes velocitats, però també provoca que el preu de partida d'aquest model hagi augmentat considerablement, situant-se ara entorn dels 30.000 € sense descomptes ni promocions.

Falta saber ara fins a quin punt d'aquesta decisió de Toyota, lògica a nivell empresarial, pot acabar o no derivant en una baixada de les seves vendes, una cosa que no sembla que vagi a passar tenint en compte la popularitat d'aquest model.