Una de les decisions més importants de Toyota en els últims anys la va prendre fa ja un temps, quan, portant la contrària a la immensa majoria de fabricants potents a nivell mundial, els japonesos van començar a apostar de forma clara i evident pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que s'ha convertit en una de les més populars en mercats molt top i que ha portat que Toyota sigui la marca més venuda a nivell mundial.

El fet que Toyota hagi demostrat el seu encert en aquest cas no ha fet cap altra cosa que provocar que siguin molts els que, veient que la marca japonesa no estava apostant pels cotxes elèctrics com li estaven fent la resta de fabricants en els últims anys, van entendre que el fabricant estava prenent una decisió encertada, que no era cap altra que la d'esperés devolució d'aquest tipus de motors i trobar el millor moment per entrar al mercat amb cotxes molt més racionals en tots els sentits.

 

I això és el que faran ben aviat quan posin a la venda la seva segona aposta 100 × 100 elèctrica, l'Urban Cruiser, un model que no té a veure res amb el bZ4x, el seu SUV elèctric, ni referent al llenguatge de disseny ni en el que es refereixi tecnologia, entre altres coses perquè és un model que s'ha desenvolupat conjuntament amb Suzuki.

El Toyota Urban Cruiser apunta èxit

La idea de la marca amb aquest model no és cap altra que la de convertir-lo en un dels millors quant a relació qualitat preu dins del segment dels B-SUV elèctrics, segment en el qual ja apareixen com a opcions importants cotxes xinesos com el BYD Atto 2.

Sent com és un model pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans, les autonomies oscil·laran entre els 300 i els 400 km, diferents potències i evidentment també amb diferents nivells d'equipament.

 

En Toyota consideren que, ara que els elèctrics s'estan implantant cada vegada més en l'imaginari col·lectiu de la indústria europea per molt que les xifres hagin baixat en els últims temps, apostar per aquest tipus de cotxes sí que té més gran sentit que fer-ho fa tot just uns anys quan molts no volien saber res dels 100 × 100 d'elèctrics.

Fer-ho a més de la mà d'un model amb un preu que es quedaria per sota dels 30.000 € el convertirà segurament en una de les opcions més atractives en el seu segment.