El principal motiu que ha portat al Toyota Corolla a convertir-se en l'autèntic rei de la categoria dels compactes a Espanya és, sense cap tipus de dubte, el fet que aquest model japonès compta amb un motor auto recarregable i amb una excel·lent relació qualitat preu.

No és que sigui precisament cap secret que tu ets realitza la immensa majoria dels quilòmetres en entorns urbans o interurbans, on aquest tipus de mecàniques acaben sent les més interessants referent al consum. Tanmateix, es pot tenir en compte que hi ha una opció al nostre mercat que està guanyant cada vegada més pes per a aquells conductors que busquen polivalència i que, sense voler fer el pas definitiu, sí que volen endinsar-se al món dels motors elèctrics.

 

Aquesta opció no és cap altra que la dels motors híbrids endollables, un tipus de mecànica que combina un motor de combustió amb un motor elèctric amb què es pot comptar amb una autonomia 100 × 100 elèctrica que cobreix el mensa majoria dels trajectes diaris, de tal manera que a nivell de consum, si es fa un ús intel·ligent de la bateria, acaba sent fins i tot una opció millor que els híbrids auto recarregables.

L'Opel en gasta menys, però és més car

En aquest sentit, fer una comparació quant a consums no resulta lògic ja que, si com passa en el cas de l'Opel Astra el model alemany té sempre la bateria carregada, el seu consum durant els 60 km que té d'autonomia elèctrica és zero, mentre que el del Corolla es queda en uns 4 l en entorns urbans.

 

Això sí, es pot tenir en compte que aquesta versió híbrida endollable de l'Opel Astra és bastant més cara que la versió d'accés del corol·la, pel que falta saber fins a quin punt la diferència de preu s'acaba reflectint també en la diferència de consum amb el pas dels anys.

Mentre que el Corolla parteix des de poc més de 26.000 €, l'Opel Astra és 10.000 € més car en la seva versió PHEV, encara que comptant amb els ajuts de l'estat pot acabar tenint un preu que rondi els 32.000 €, és a dir, uns 5000 o 6000 € més car que el model japonès. Una diferència de preu que, en termes de consum, costarà uns quants anys recuperar, per això, comptant a més amb la fiabilitat de Toyota i el fet de no saber com evolucionarà el preu de la llum durant els propers anys, es fa només una opció encara més interessant apostar pel motor HEV de la marca japonesa.