Són molts els motius que han portat al Toyota Corolla a convertir-se en tota una referència a les carreteres espanyoles, però no és que sigui cap secret que la seva excel·lent relació qualitat preu i el fet que compti amb els famosos motors híbrids auto recarregables de la marca japonesa són dues de les seves millors armes.

I és que, per molt que molts conductors estan optant en els últims anys per fer-se amb un SUV abans que amb un compacte, aquest tipus de cotxes, els contactes, continuen sent compres realment racionals, entre altres coses perquè solen ser bastant més barates que els SUV de la seva mida, sent igual de polivalents en la immensa majoria dels casos i tenint un consum més baix i una millor dinàmica de conducció.

 

Però el problema que té la marca japonesa és que són diversos els fabricants que estan apostant en els últims temps per un tipus de motor que està guanyant molt terreny a Espanya ja que permet tenir consums baixos i lluir l'etiqueta ECO de la DGT sense arribar a ser un híbrid auto recarregable, permetent fixar un preu de partida més baix.

El Citroën C4 és un bon compacte i molt eficient

Ens referim als motors micro híbrids, mecàniques que converteixen a models com el Citroën C4 en una alternativa molt interessant el Toyota. Es pot tenir en compte a més que la marca francesa ha augmentat la potència d'aquest tipus de motors recentment, per la qual cosa ara podem tenir un Citroën C4 amb un motor micro híbrid de gasolina de 110 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica per un preu de partida que se situa uns 5000 € per sota del model japonès.

 

És cert que si comprem les dues versions d'accés, el Toyota arriba més ben dotat tant a nivell mecànic atesa la complexitat més gran de la seva mecànica híbrida auto recarregable i amb un millor equipament, però els 5000 € de diferència són més que notables, per això optant per la versió de la Citroën també em vull híbrid però de 145 cavalls de potència i amb un acabat intermedi acabem tenint un model molt similar en aquest sentit al Toyota, i amb un consum que es queda per sota dels 4,5 l als 100, una xifra realment interessant també.